امام جمعه زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: نبود هماهنگی و وحدت بین 2 نماینده مردم سیستان (شهرستانهای زابل، زهک، هامون، نیمروز و هیرمند) در مجلس شورای اسلامی قدرت مانور آنان را در حل موضوعات مختلف منطقه کاهش داده است.
کد خبر: ۴۶۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷ 24 July 2017
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اکبر کیخا روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تقدیر از برخی تلاش های انجام شده از سوی 2 نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و موقعیتی که 2 نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی دارند فعالیت چشم گیری از آنان تاکنون دیده نشده است.
وی تصریح کرد: انتظار می رود اقدامات نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی اثرگذاری بیشتری در منطقه داشته باشد.
وی بیان کرد: مطالب ذکر شده در خطبه های نماز جمعه زابل هر هفته به دفاتر نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ارسال می شود اما حرکتی از سوی آنان تا کنون دیده نشده است.
وی برگزاری نشست خبری از سوی نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران را خواستار شد و افزود: پیگیری ها و فعالیت های 2 نماینده برای برطرف کردن مشکلات مردم سیستان باید از سوی رسانه ها مطرح شود.
امام جمعه زابل تصریح کرد: با وجودی که اختلاف سلیقه سیاسی میان 2 نماینده مردم سیستان وجود دارد اما باید اصل بر خدمت به مردم و نظام گذاشته شود.
حجت الاسلام کیخا با اشاره به مطالب سه سال اخیر که از سوی امام جمعه زابل در خطبه ها و نشست های مختلف ارائه شده است اظهار داشت: تصویب منطقه آزاد تجاری - صنعتی سیستان، تکمیل بزرگراه زابل - زاهدان، مدیریت صحیح مرز و بازارچه های مرزی، دپوی کالا، فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی رامشار، پاس مرزی و موضوعات دیگر از جمله موارد ذکر شده از سوی امام جمعه زابل بوده است.
وی ادامه داد: متاسفانه در موارد ذکر شده تا کنون هیچ تحولی صورت نگرفته است.
وی افزود: در حوزه جهاد کشاورزی، شیلات و احیا کارگاه های تولیدی زود بازده در منطقه سیستان از سوی دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدامات و اشتغال زایی خوبی انجام شده است.
وی تصریح کرد: تخفیف در تعرفه برق زابل و تغییر آن به درجه یک در 6 ماه نخست سال اقدامی خوب از سوی وزیر نیرو، استاندار سیستان و بلوچستان، فرمانداران و نمایندگان مردم سیستان بود که قابل تقدیر است.
امام جمعه زابل گفت: اقدامات انجام شده در منطقه سیستان تا کنون حداقلی بوده و نیازمند اقدامات بزرگ و مستمر است.
حجت الاسلام کیخا از مسئولان وزارت امور خارجه و نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی خواست تا ورود جدی تری به موضوع حق آبه هیرمند داشته باشند.
وی بیان کرد: افغانستان به عنوان کشوری نیازمند در همسایگی سیستان وبلوچستان قرار دارد که می توان بسیاری از نیازمندی های این کشور را از طریق مرز تامین کرد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هامون، هیرمند، نیمروز و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
برچسب ها: علی اکبر کیخا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار