کد خبر: ۴۶۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 27 July 2017

تین‌نیوز |
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در جلسه تسهیل در ترانزیت و ترانشیپ کالا در اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت : بندر چابهار مهمترین نقش را در ترانزیت و ترانشیپ کالا به کشور دوست و همسایه افغانستان و کشورهای CIS را دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: مقام معظم رهبری و دولت نگاه ویژه ای را به بندر چابهار و توسعه سواحل مکران دارند که این مهم در توسعه منطقه و آماده سازی زیرساختهای بندری و پسکرانه ای کمک شایانی نموده است.

وی بیان کرد : تمامی مسئولین استانی می بایست تمام تلاش خود را در جهت تسهیل و تسریع فرآیندهای سرمایه گذاری در بندر چابهار بعمل آورند.

وی گفت : عرصه رقابت در اقتصاد جدی است و ما باید با داشتن بندر و دریا در استان سهم خود را در اقتصاد و دنیا کسب نماییم.

ایشان اظهار داشتند : سرمایه گذاری گسترده در این منطقه نشان از عزم جدی دولت و نظام به توسعه چابهار و استان کم بهره مند سیستان و بلوچستان است.

هاشمی با بیان اینکه توسعه روابط با کشورهای CIS و افغانستان از اولویت های ماست خاطرنشان کرد باید مزیت های تجاری و اقتصادی بندر چابهار در اختیار بخش خصوصی کشورهای مختلف از جمله افغانستان قرار گیرد تا بتوان آنان را در این نقطه تشویق به سرمایه گذاری کرد. هاشمی تصریح کرد : کارهای بزرگ همیشه دیدگاه های بزرگ می خواهد و باید تمامی مسئولان جهت گیری به سمت حمایت از بخش های خصوصی داشته باشند.

وی ادامه داد : دو مقوله زمان و کاهش هزینه دو عنصر تعیین کننده در امر ترانزیت می باشد. وی گفت : توسعه روابط اقتصادی و تجاری با افغانستان و فعال کردن بخش های خصوصی دو کشور همچنین نیازسنجی تجار افغانی، برگزاری جلسات اتاق مشترک ایران و افغانستان، طراحی بسته های تشویقی برای تجار و صاحبان کالا و تشکیل جلسات مشترک دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان با محوریت توسعه سواحل مکران مورد تأکید است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت : بررسی موضوعات دریایی و بندری مشترک بین دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان، فعالسازی دبیرخانه ترانزیت و ترانشیپ کالا با محوریت و مقصد چابهار، فعالسازی کاروان تجاری ایران و افغانستان با محوریت بهره گیری از بندر چابهار از ضرورت هاست. در ادامه بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از حضور استاندار محترم، معاونین استاندار و مدیران استانی افزود : تنها راه جذب سرمایه گذار و صاحبان کالا و رقابت با سایر بنادر، تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه ویژه اقتصادی، تخفیف 30 درصدی سود بازرگانی به کالاهای وارداتی به بندر چابهار و تخصیص 20 درصد سهم واردات کالاهای اساسی کشور از طریق بندر چابهار می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار