مروری بر همه عواید سیستان و بلوچستان از حضور وزیر ورزش و جوانان در سفر به این استان
وزیر ورزش و جوانان گفت: استاندار سیستان و بلوچستان یکی از نیروهای خوب و ارزشی و با تجربه اجرایی کشور است و همه تلاش وی براین است که حرکت توسعه استان را با سرعت بیشتر مدیریت و از همه ظرفیت ها استفاده کند و این رویکرد حکایت از این دارد که آینده استان با فراهم شدن زیرساختها و زیربناها در بخش تولید و اشتغال آینده بسیار خوب خواهد بود.
کد خبر: ۴۶۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 28 July 2017
به گزارش تابناک دکتر مسعود سلطانی فر در نشست مشترک رؤسای فدراسیون ها با هیئت های ورزشی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: وزارت ورزش و جوانان بخش عمده ای از هزینه میزبانی رویدادهای ملی و بین الملی ورزشی که امکان پذیر است در استان سیستان و بلوچستان برگزار شود را تأمین خواهدکرد.
وی ادامه داد: در بخش پروژه ها از محل 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده رقمی نزدیک به 50 میلیارد تومان به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که رقم بسیار خوبی است و از محل اعتبارات تملک دارایی و اعتبارات هزینه ای نیز به استان کمک خواهیم کرد تا بتوانیم تحول ویژه ای را در ورزش استان به وجود آوریم .
این مقام عالی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: اولویت برنامه ششم توسعه کشور رسیدگی به ورزش بانوان استان است که با توجه به اینکه 50 درصد جمعیت کشور بانوان هستند 50 درصد منابع نیز باید به بانوان اختصاص پیدا کند.
وی افزود : هم در احداث سالنها و هم تأمین منابع برای هیئت های ورزشی بانوان این موضوع یکی از شاخصهای عملکردی فدراسیونها و مدیران کل استانها خواهد بود که تا چه اندازه به امور ورزش بانوان تمرکز و رسیدگی دارند.
وی ادامه داد: میزان کمک فدراسیون ها به هیئت ها نیز ملاک ارزیابی روسای فدراسیون ها قرار خواهد گرفت.
سلطانی فر یکی دیگر از این شاخصها را بخش ورزش عشایری و روستایی بخصوص در استانهای مرزی و محروم دانست و افزود: هزاران استعداد در مناطق روستایی و محروم وجود دارد که به علت فقر امکانات و عدم حضور مسئولین استعدادیابی نشده اند و نتوانستیم زمینه بروز و ظهور این استعدادها را فراهم کنیم.
وی افزود: من یقین دارم در خیلی از رشته های ورزشی در این استان اگر خوب کار شود می توانیم از این استعدادها در رشته های مختلف ورزشی در سطح کشوری و بین المللی استفاده کنیم.
وزیر ورزش و جوانان گفت: در استان بوشهر در یک کار ضربتی 250 زمین ورزش چمن مصنوعی مینی فوتبال طی یکسال احداث شد که باید این حرکت را به دیگر استانها هم تسری دهیم چرا که اقدام بسیار مفیدی در توسعه ورزش همگانی ، توسعه ورزش بانوان و توسعه ورزش عشایری و روستایی است.
سلطانی فر اضافه کرد : در این استان هم باید حداقل 5 الی 10 زمین مینی فوتبال برای هر شهرستان با استفاده از ظرفیت و کمکهای فرمانداری ، شهرداری و بنیاد مسکن راه اندازی شود.
وی افزود: 150 خانه ورزش روستایی در سال گذشته اجرا شد که امسال بنا داریم که این تعداد به هزار خانه افزایش یابد که از این تعداد 40 تا 50 خانه را می توان به این استان اختصاص داد .
وی گفت: حضور قهرمانان استان در بدنه مدیریت فدراسیون های مختلف ورزشی به رشد و توسعه ورزش استان کمک خواهد کرد و فدراسیون های ورزشی باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند .
سلطانی فر گفت: امسال کمک به هیئت های ورزشی از محل 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به سه  تا پنج برابر افزایش پیدا خواهد کرد که این کمک به استان سیستان و بلوچستان پنج برابر خواهد بود .

وی افزود: صنایع بزرگ و مادری که در حال شکل گیری است همه اینها حکایت از این دارد که ظرف 2 الی3 سال آینده در همه بخشها مانند نفت ، صنعت ، حمل و نقل ، گردشگری و کشاورزی و به تبع آن پیشرفتهایی در عرصه اجتماعی بوجود خواهد آمد.
سلطانی فر گفت : خبرهای خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود و پروژه های خوبی در آینده به بهره برداری می رسد که با ایجاد اشتغال و رشد و رونق اقتصادی بتواند یک امنیت پایدار و انسجام پایداری را در این منطقه ایجاد کند.
وی ادامه داد : وضعیت امنیت امروز استان سیستان و بلوچستان بسیار مطلوب و زبانزد است و علیرغم وجود این مرز طولانی خشکی و آبی و تهدیداتی که از سوی برخی از دشمنان می شود ولی امنیت امروز استان خوب است .
وزیر ورزش و جوانان گفت : بحث جوانان در وزارت ورزش و جوانان علیرغم اینکه فضایی به وجود آمده که این دولت کمتر به بحث جوانان پرداخته و بیشتر به بحث ورزش رسیده است ، اما با مقایسه شاخص ها در سال 95 و 96 با سال 91 و 92 خلاف آن ثابت می شود و کارنامه دولت در این بخش در کشور بسیار روشن است .
سلطانی فر خاطر نشان کرد : دولت تصمیم دارد سازمان ملی جوانان را ، به عنوان یک سازمان جدا از ورزش تعریف کند که امیدواریم مجلس هم از این طرح حمایت خواهد کرد .
وی ادامه داد : دولت از این سیاست و رویکرد حمایت می کند چرا که محصول یک خرد جمعی است تا در یک جایگاه مقتدرتر و با اختیارات بیشتر بتواند روند حل مشکلات جوانان را سرعت ببخشد .
وزیر ورزش و جوانان یکی ازمهمترین نیازها و مطالبات جوانان را فراهم کردن ساز و کارها ازدواج برشمرد و گفت : سقف وام ازدواج 3 میلیون تومان به ازای هر نفر(هر زوج مبلغ شش میلیون تومان دریافت می کند) بوده و با این سقف 2900 میلیارد تومان به جوانان پرداخت شده است اما از سال 95 با افزایش سقف وام ازدواج از 3 میلیون به 10 میلیون تومان، 9800 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شده که رشد 3/5 برابری را نشان می دهد و کارنامه دولت در این بخش بسیار درخشان است .

سلطانی فر افزود : تعداد سازمانهای مردم نهاد مرتبط با وزارت ورزش و جوانان در سال 92 بین 50 تا 70 سازمان در کل کشور بوده که این رقم اکنون به مرز دو هزار سازمان رسیده است .
وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان تعداد 2 سازمان مردم نهاد در سال 92 اکنون به 64 نهاد رسیده است و این آمار نشان می دهد که زمینه مشارکت جوانان در دولت تدبیر و امید بیش از گذشته فراهم شده و اتفاقات خوبی هم در این زمینه رقم خورده است .
وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: خانه جوان که در دولتهای نهم و دهم در سراسر کشور تعطیل شد در دولت یازدهم 45 خانه فعال شد که این رویکرد نیز بخشی از کارنامه های خوب دولت است .
سلطانی فر گفت : یکی از کارهایی که باید برای تشکیل کانون خانواده و ازدواج جوانان، انجام شود مشاوره های قبل از ازدواج است که علاوه بر حل مشکلات فرهنگی جوانان ، باعث تحکیم بنیاد خانواده نیز می شود.
وی گفت: دفاتر مشاوره دولتی از 15 تا 20 دفتر در 4 سال قبل به حدود 220 دفتر مشاوره افزایش پیدا کرده است و تا پایان سال در کل کشور به مرز 500 دفتر نیز می رسد .
وی اضافه کرد : در حوزه مسکن نیز اقداماتی نظیر مکاتبات ، مذاکرات ، اختصاص سهمیه ها و تسهیلات انجام شده است.
وی گفت: رئیس جمهوری تاکید دارد که امکانات و وقت ویژه ای به موضوع جوانان اختصاص یابد و در برنامه ریزی ها نیز این موضوع مدنظر باشد.
دکترسلطانی فر با بیان اینکه سفر به استان سیستان با ترکیب روسای فدراسیون ها برای اولین بار در طول دوره وزارت با این هدف انجام شده که فصلی نو را در فعالیت های ورزش و جوانان و توسعه استان رقم بزنیم گفت :حضور روسای فدراسیونها در این سفر با قوت باعث خواهد شد فصل جدیدی را در فعالیتهای ورزشی استان و بخش ورزش استان رقم بزنیم .
وی گفت : تکمیل پروژه های عمرانی، حمایت و از پشتیبانی از هیئت های ورزشی و همچنین هماهنگی برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی در این استان مورد تأکید و پیگیری وزارت ورزش و جوانان است .
وی افزود : باید شرایطی به وجود آورد که مردم استان دچار شور و شعف و نشاط شوند و تیمهای استان نیز در مسابقات کشوری و بین المللی شرکت کنند که پیروزی آنها باعث می شود که هم غرور ملی شان افزایش پیدا کند و هم اینکه این تعاملات ورزشی موجب خواهد شد که ورزش استان رشد کند .
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگر سخنانش افزود : کارنامه مردم این استان در صحنه های سیاسی بویژه دفاع از باورها و سیاستهای دولت تدبیر و امید درخشندگی ویژه ای داشته و ما را بدهکار این مردم کرده است که باید در رفع محرومیت های این مردم قدمهای اساسی برداریم .
وی افزود : این سرزمین ، مظهر انسجام و وحدت اقوام و مذاهب مختلف است و مردمی که به عنوان مرزبانان این کشور در طول 1200 کیلومتر مرز خشکی و 370 کیلومتر مرز آبی حضور دارند ، از کیان و تمامیت ارزی این نظام و کشور به خوبی دفاع می کنند .
عضو هیئت وزیران بیان داشت : دولت در چهارسال اول علیرغم همه محدودیت ها تلاش کرد با توجه به کمبود منابع از همه ظرفیت های موجود استفاده کند و با فراهم کردن شرایط سیاسی ویژه و در یک منازعه نابرابر با 1+5 ، قدرت سیاسی ایران را به رخ دنیا بکشد .
وی افزود : ما دو دستاورد بزرگ در 38 سال گذشته در کنار هزاران دستاورد دیگر در عرصه پیشرفت و آبادنی کشور داشتیم .
این مقام عالی دولت یکی از این دستاوردها را پیروزی در جنگ نابرابر هشت ساله دفاع مقدس و دستاورد دوم را پیروزی در مذاکرات و منازعه نابرابر با 1+5 برشمرد و افزود : در این مذاکرات به حق رفع تحریمها و حقوق هسته ای رسیدیم و توانستیم قدرت سیاسی ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشانیم .
وی افزود : نسلهای آینده از این دستاوردها با عزت و غرور یاد خواهند کرد و باید به این دو دستاورد بزرگ افتخار و فخر فروشی کنیم و در رابطه با ابعاد آن سخن بگوییم زیرا آن چیزی که در مقایسه با ابزار و امکانات در اختیار به دست آمده، یک دستاورد بسیار طلایی است .
سلطانی فر گفت :دولت از اسفند ماه 92 با تبیین مبانی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری یک نسخه کارا و موثری را برای حل مشکلات اقتصادی کشور در دستور کار خود قرار داد .
وزیر ورزش و جوانان در این نشست بیان داشت : دولت با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تلاش کرد مبانی تبیین شده توسط مقام معظم رهبری را به همان شکل مورد نظر ایشان اجرا کند .
وی افزود : دولت سعی می کند با استفاده از همه ابزارها و امکانات و با رویکردی که در جهت تحقق وعده ها دارد رسالت و مسئولیتی که در جهت رشد و توسعه کشور بر عهده دارد را اجرایی و گره های مشکلات اقتصادی کشور را باز کند .
وی گفت : برکسی پوشیده نیست که تورم افسار گسیخته 45 درصدی سال 92 به حدود 9 درصد رسیده و تک رقمی شده است و رشد منفی اقتصادی شش و نه دهم درصد در سال 92 امروز به رشد مثبت 8 تا 9 درصد رسیده است .
سلطانی فر گفت : دولت توانست اشتغال صفر درصدی را که در دولتهای نهم و دهم داشتیم به اشتغال سالیانه 400 ، 500 و 600 هزار نفر در سالهای متوالی تبدیل کند .
وی ادامه داد : با تحریم های کمرشکن و هزینه های سنگینی که کشور متحمل می شود امروز به مرحله ای رسیدیم که شاهد پیشرفت و آبادانی کشور خواهیم بود .
عضو هیئت وزیران بیان کرد : اگر طرفین ما در 1+5 بد اخلاقی و بدعهدی هایی دارند ولی توافق ما با 1+5 توافق با چند کشور نیست بلکه توافق با جامعه بین المللی است و اگر چه هیئت حاکمه جدید آمریکا بداخلاقی و بدعهدی می کند و ابهاماتی را به وجود می آورد ولی کشورهای اروپایی و دیگر اعضای این پنج قدرت کماکان متعهد هستند و دفاع از اجرای مفاد مختلف برجام دارند و پای اجرای این توافق بین المللی ایستاده اند .
وی در پایان این بخش از سخنانش گفت : قرارداد توتال در پارس جنوبی و یا قراردادهای صنایع خودرویی کشور و مذاکرات در بخش پتروشیمی حکایت از این دارد که موانع برطرف شده و زمینه استفاده از منابع خارجی در تعامل شرکتها و سرمایه گذاران خارجی فراهم شده است و آینده بسیار خوبی را در این رابطه پیش بینی می کنیم .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نجفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
اخ که این دولت یازدهم تمام بشود ببینم باز اینهات می توانند هی بگویند دولت قبل فلان بهمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار