کد خبر: ۴۷۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸ 02 August 2017
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای تحقق تدابیر رهبر معظم انقلاب در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، محرومیت‌زدایی و توسعه‌ی عدالت اجتماعی، با استانداری سیستان و بلوچستان تفاهم‌نامه‌ی 800 میلیارد تومانی منعقد کرد. سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی در استان سیستان و بلوچستان
 
به گزارش «تابناک»اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی با اشتغال‌زایی برای بیش از 8000 نفر در مناطق محروم استان از طریق مشارکت با کارآفرینان با اولویت کسب و کارهای متوسط در مناطق محروم و هم‌چنین مشارکت اقتصادی اجتماع‌محور در قالب الگوهای آسمان و آفتاب با اولویت کسب‌وکارهای خرد، متوسط و مشاغل خانگی، اجرای طرح‌‌های اقتصادی توسط گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر با اولویت کسب‌وکارهای بزرگ و تأکید بر مزیت‌های اقتصادی استان سیستان و بلوچستان، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان از طریق مؤسسه‌ی دانش‌بنیان برکت، اعطای تسهیلات مالی ارزان‌قیمت جهت حمایت، راه‌اندازی و فعال‌سازی واحدهای تولیدی خرد و متوسط و اعطای وام قرض‌الحسنه‌ به مردم مناطق محروم استان جهت حمایت از مشاغل خرد و خانگی، از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.
 
در این تفاهم‌نامه هم‌چنین اعتبار قابل‌توجهی برای اجرای طرح‌هاي عمرانی، زيربنايي، فرهنگی و اجتماعی و رفع محرومیت و پشتیبانی همه‌جانبه از توسعه‌ی پایدار مناطق محروم استان و کمک به ساخت و تکمیل 1000 باب مسکن محرومین در قالب تفاهم‌نامه‌ی مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اختصاص یافته است. کمک به زوج‌های نابارور مناطق محروم و تأمین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند نیز از دیگر تعهدات ستاد در این تفاهم‌نامه است.
 
سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی در استان سیستان و بلوچستان 
 
حضور فعال و مشارکت راهبردی در اجرای پروژه‌ها، معرفی مزیت‌های نسبی شهرستان‌ها، تأمین و تخصیص نیازهای زیرساختی، تأمین و ارایه‌ی مجوزهای مورد نیاز در اجرا و بهره‌برداری پروژه‌ها، رفع موانع اجرایی و فراهم ساختن مقدمات، پیش‌نیازها و الزامات مطالعاتی، تسهیل‌گری، استفاده از امکانات و ظرفیت‌های انسانی و فنی استان و فراهم‌سازی مشارکت مردم محلی نیز از جمله تعهدات استانداری در این تفاهم‌نامه است.
 
براساس این تفاهم‌نامه، تعهدات طرفین باید تا پایان سال 1398 انجام شود و کارگروه مشترکی متشکل از زیرمجموعه‌های دو طرف تفاهم‌نامه، پی‌گیری اجرای آن را بر عهده خواهند داشت.
 
سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی در استان سیستان و بلوچستان 
 
لازم به توضیح است در این سفر هم‌چنین با حضور دکتر مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، 16 مرکز جامع سلامت و مرکز بهداشتی و درمانی افتتاح خواهد شد. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پیش از این نیز نزدیک به 200 میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌ی مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کرده است، که با امضای تفاهم‌نامه‌ی امروز، این سرمایه‌گذاری به 1000 میلیارد تومان می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار