کد خبر: ۴۷۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵ 08 August 2017
منابع خبری در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شده‌اند یک فروند پهپاد ایرانی برای جنگنده‌ای که قصد فرود روی ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس داشته مزاحمت ایجاد کرده است.

به گزارش فارس، منابع خبری در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شده‌اند یک فروند پهپاد ایرانی برای جنگنده‌ای که قصد فرود روی ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس داشته مزاحمت ایجاد کرده است. 

«باربارا استار»، خبرنگار سی‌ان‌ان نوشت: «پهپاد ایرانی در فاصله ۱۰۰ فوتی از یک جنگنده اف/ای-۱۸ که در حال فرود بر روی ناو هواپیمابر 'یواس‌اس نیمیتز' در خلیج فارس بود، قرار گرفت.»

خبرگزاری رویترز در توضیح بیشتر از این رویارویی ادعایی نوشته جنگنده آمریکایی برای جلوگیری از درگیری با پهپاد ایرانی QOM-1، مجبور به تغییر مسیر شده است. 

مطابق این ادعا، پهپاد ایرانی به تماس‌های رادیویی طرف آمریکایی توجهی نکرده است.   

مقام آمریکایی مورد استناد رویترز اقدام پهپاد ایرانی را «غیرایمن و غیرحرفه‌ای» توصیف کرده است. 

شبکه خبری فاکس‌نیوز هم به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته این اولین بار است که یک پهپاد ایرانی در مسیر پروازی جنگنده آمریکایی اخلال ایجاد کرده است.  

نیروهای مرزبانی دریایی ایران زیرنظر فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس حضور دارند. 

واشنگتن تا کنون چندین بار نیروهای دریایی ایران را به انجام رفتار غیرحرفه‌ای در گشت‌زنی‌ها در اطراف ناوهای آمریکایی در خلیج فارس متهم کرده است. 

 «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران قبلاً در واکنش به این اتهامات آمریکایی‌ها در توئیترش نوشت: «نیروی دریایی ما در خلیج فارس فعالیت می‌کند و نه در خلیج مکزیک. سوال اینجاست که نیروی دریایی آمریکا هفت هزار و ۵۰۰ مایل دورتر از خانه‌اش چه می‌کند.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار