کد خبر: ۴۷۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 09 August 2017
رئیس‌کل بانک مرکزی در حالی احمد عراقچی را برای پست حساس معاونت ارزی بانک مرکزی برگزیده است که در شرایط بسیار حیاتی و مهم بازار ارز، انتصاب فردی که تجربه و مدیریت کافی در این حوزه ندارد، سؤال‌برانگیز است.

به گزارش تسنیم،ساعتی قبل بانک مرکزی از صدور دو حکم مهم ولی‌الله سیف که به‌گفته خود یک سال از حکم ریاست کلی‌اش در بانک مرکزی باقی مانده رونمایی کرد.

سیف که احتمالاً از ادامه حضورش در بانک مرکزی مطمئن شده معاون ارزی و معاون بین الملل این بانک را تعیین کرده است آن‌هم درحالی که گزینه مورد نظر وی برای معاونت ارزی بانک مرکزی با حواشی‌ای همراه بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی در حکمی سید احمد عراقچی را به سمت معاون ارزی بانک مرکزی منصوب و آرزو کرده «با اتکال به خداوند متعال و استفاده از تجربیات ارزنده خود در انجام وظایف محوله و پیشبرد اهداف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موفق باشد».

سیف درحالی عراقچی را به‌عنوان معاون ارزی بانک مرکزی انتخاب و آرزو کرده وی بتواند با استفاده از تجربیات خود در این سمت موفق باشد که نگاهی به کارنامه نه‌چندان پُر عراقچی نشان می‌دهد که وی تجربه چندانی در این عرصه ندارد.

البته بانک مرکزی در معرفی سید احمد عراقچی، این‌طور نوشته که وی دانش‌آموخته کارشناسی اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد مدیریت مالی (فاینانس) از دانشگاه نیویورک و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران است. وی دانشجوی نخبه و رتبه اول کنکور در مقطع کارشناسی ارشد بوده است. عراقچی همچنین سابقه عضویت در هیئت مدیره نهادهای مالی داخلی و بین المللی را در کارنامه خود دارد. وی سابق بر این عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و نیز معاون اجرایی آن سازمان بوده است.

ولی این تمام ماجرای احمد عراقچی نیست، وی احتمالاً توانسته "ژن خوب" را از برخی به ارث ببرد و در سمت حساس معاون ارزی بانک مرکزی آن‌هم بدون تجربه کافی و تخصص لازم در این حوزه و در شرایطی که بازار ارز هم شرایط ویژه‌ای دارد، مشغول به کار شود.

تابستان سال قبل احمد عراقچی بدون تجربه کافی در بانک مرکزی مدیرکل شده بود؛ هرچند برخی هم نوشتند که روند قانونی در این انتصاب طی نشده است.

وی که متولد سال 57 و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد است، هیچ سابقه استخدامی پیش از این نداشته و تنها در یک وزارتخانه یک سال به‌عنوان کارشناس فعالیت داشته است.

استخدام فردی در این سن بدون هیچ سابقه استخدامی در ارگان مهمی به‌نام بانک مرکزی که شرایط استخدامی آن خیلی سخت هست، و نشستن وی ابتدا بر صندلی مدیرکلی و سپس معاون ارزی بانک مرکزی بدون سابقه کافی مدیریتی و اجرایی بالا جای سؤال دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار