مشاور عالی رئیس جمهور در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران
مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق ازاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران گفت چابهار ظرفیت خوبی برای استقرار صنایع و صادرات محصولات پتروشیمی و فولاد دارد که در آینده با راه اندازی پتروشیمی و فولاد حمل و نقل کالا افزایش پیدا می کند.
کد خبر: ۴۷۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 10 August 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان اکبر ترکان در حاشیه بازدید از طرح های در حال اجرای منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: پروژه های مهمی در چابهار در حال اجراست که نوید دهنده توسعه و رشد آینده این منطقه است.
وی بیان کرد: ایجاد اشتغال برای افراد بومی چابهار از اهداف مهم اجرای پروژه های اقتصادی در این منطقه است.
وی از شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران، شهر توریستی تفریحی رویال صدف، کارگاههای توانمند سازی دانشگاه بین المللی و دیگر پروژه های بزرگ و کوچک اشتغالزایی منطقه آزاد چابهار بازدید کرد.
وی تسریع در تکمیل به موقع طرح های در دست اجرا در منطقه آزاد چابهار را خواستار شد و افزود: با اجرای این طرح ها هزاران شغل ایجاد خواهد شد.
وی بر توانمندسازی نیروهای بومی تاکید کرد و گفت: چابهار نقش ملی و بین المللی برای توسعه این منطقه را بر عهده دارد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بازدید از روستای تاریخی تیس تسریع در ساماندهی و حل مشکلات این روستا در زمینه آسفالت معابر، آبرسانی، تکمیل طرح هادی، صدور سند مالکیت اراضی، زیباسازی، ایجاد فضای سبز، ساخت فضای آموزشی و بهداشتی را خواستار شد.
 اکبر ترکان در ادامه افزود: شبکه راه‌های پس‌کرانه‌ای که منطقه آزاد چابهار را به جغرافیای اصلی کشور وصل می‌کند، راه‌آهن است که در همین راستا خط ریلی چابهار – زاهدان در دست احداث هست.
وی اضافه کرد: اینجا ازنظر ظرفیت‌های لجستیکی مانند احداث انبارهای ثابت و سردخانه نقش ویژه‌ای دارد که با راه‌اندازی این زنجیره، منطقه آزاد چابهار می‌تواند به کشورهای همسایه خصوصاً افغانستان و آسیای میانه در جهت امر ترانزیت کالا خدمات ارائه دهد.

ترکان اظهار داشت: صنعت یکی دیگر از نقش‌های اقتصادی چابهاراست که یک سری صنایع سنگین مثل پروژه‌های فولاد مکران و پتروشیمی در حال احداث و نصب تجهیزات هستند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور خاطرنشان ساخت: صنایع سبک مانند بسته‌بندی برنج، چای، حبوبات و روغن‌کشی برای مصرف داخلی و کشورهای همسایه صنایع موفقی هستند که می‌توانند باعث اشتغال‌زایی شوند.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و هیئت همراه در دومین روز از سفر خود به منطقه آزاد چابهار از پروژه‌های مختلف صنعتی، توریستی، تجاری و آموزشی این منطقه بازدید و در جریان روند آخرین پیشرفت آن‌ها قرار گرفتند.

بر پایه همین گزارش بازدید از پروژه‌های مجموعه توریستی - تجاری رویال صدف، هتل 5 ستاره "سدس"، کارگاه‌های توانمندسازی بومیان و دانشجویان رشته‌های فنی مانند جوشکاری، برق صنعتی و تعمیرات لوازم‌خانگی، فولاد مکران و مجتمع پتروشیمی از برنامه سفر ایشان به منطقه آزاد چابهار بودند. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار عبدالرحیم کردی گفت: منطقه آزاد چابهار از سرمایه گذاری در این منطقه استقبال می کند و پیگیری های لازم را در خصوص تکمیل طرح ها و پروژه های اقتصادی در دست اجرا انجام داده است.
وی بیان کرد: مجتمع فولاد و شهرک پتروشیمی 2 پروژه اشتغالزای در حال اجرا هستند که علاوه بر توسعه منطقه می توانند چندین هزار شغل نیز ایجاد کنند.
وی گفت: چابهار ظرفیت خوبی برای استقرار صنایع و صادرات محصولات پتروشیمی و فولاد دارد که در آینده با راه اندازی پتروشیمی و فولاد حمل و نقل کالا افزایش پیدا می کند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
ایشالا فقط وعده های مختلف نباشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار