کد خبر: ۴۷۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 11 August 2017
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان افزود: عدم تعادل‌های اقتصادی میان مناطق مرزی و مناطق مرکزی منجر به مهاجرت می‌شود که ایجاد این بازارچه‌ها، تثبیت جمعیت مرزنشین و رونق اقتصادی مناطق مرزی، ایجاد اشتغال پایدار و تولید امنیت را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سکینه اشرفی در کارگروه مبادلات مرزی استان با اشاره با اشاره به اینکه تعداد بازارچه‌های رسمی استان از ۸ مورد به ۱۳ مورد افزایش یافته که جانمایی و تعیین مکان مناسب آنها نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌های ذیربط است.

وی بیان کرد: بازارچه‌های جدیدالتاسیس "شاه‌گل در زهک، بش دلبر در نیمروز، تخت عدالت در هیرمند و جالق و میل 160 در سراوان" بازارچه‌های جدیدی هستند که به دنبال پیگری‌های استاندار با هدف کمک به مرزنشینان و پیله‌وران از سوی هیئت وزیران مصوب شدند.

اشرفی مقابله با قاچاق کالا در مبادلات مرزی را از اثرات ارزشمند ایجاد بازارچه‌های مرزی عنوان کرد و افزود: به دنبال تصویب 5 بازارچه مرزی جدید در استان، جانمایی و تعیین مکان مناسب نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌های ذیربط است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ایجاد راه دسترسی، تعیین نقاط مشمول و شناسایی مرزنشینان همجوار با بازارچه‌های جدید، استقرار نمایندگی دستگاه‌های اجرایی از جمله گمرک، استاندارد و تعیین اقلام مورد مبادله در این مناطق از برنامه‌های اولویت‌دار فعالیت بازارچه‌های جدید است.

وی در مورد ارزش افزوده کالاهای صادراتی استان گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که ارزش افزوده کالاهای صادراتی را در سطح استان داشته باشیم چرا که در حال حاضر اغلب این اقلام به صورت خام و فله‌ای از استان خارج شده و هیچ ارزش افزوده‌ای ندارد.

اشرفی تأکید کرد: تعاونی مرزنشینان برنامه پیشنهادی خود را در مورد واحدهای اقتصادی مورد نیاز ارائه دهد تا برنامه‌ریزی برای ایجاد و ارائه تسهیلات مورد نیاز برای این واحد صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار