کد خبر: ۴۷۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 11 August 2017


اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی صبح امروز در کانون فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام احمد راهداری، امام جمعه موقت زاهدان در این آیین اظهار کرد: مشیت الهی این بوده که امام رضا (ع) سال‌های پایان عمر با برکت خویش را در ایران حضور داشته باشند؛ وجود حرم این امام همام در ایران باعث اتحاد میان شیعه و سنی در کشور شده است.

امام جمعه موقت زاهدان افزود: بیشترین احادیث و روایات اهل سنت راجع به این امام معصوم است و بسیاری از محدثین اهل سنت از جمله جوینی و سرخسی در کتاب‌های خود به اهمیت زیارت مرقد امام رضا (ع) اشاره داشته و در منابع مختلف اهل سنت به این نکته اشاره شده است که هر کس به شهر طوس سفر کند و به زیارت امام رضا (ع) نرود در حق پیامبر اسلام(ص) جفا کرده است ودر روز قیامت باید پاسخگوی ایشان باشد.

وی افزود: برای شناخت هر چه بیشتر ائمه اطهار باید مطالعه داشت و کودکان خود را نیز به مطالعه تشویق کرد.

علی اصغر جمشید نژاد، معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع کتاب و اهمیت مطالعه در جامعه، گفت: معجزه پیامبر اسلام کتاب است و این امر نشان دهنده اهمیت کتابخوانی و مطالعه در جامعه را نشان می‌دهد.

وی افزود: علی رغم توصیه های بسیاری که در دین ما در باره مطالعه شده است اما متاسفانه جایگاه کتاب و کتابخوانی چندان مناسب نیست و باید برای تشویق و ترغیب مردم به مطالعه چاره اندیشی  و عادت به مطالعه در جامعه نهادینه شود.

جمشید نژاد با اشاره به رشد ۳ برابری مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: افزایش ۳ برابری مسابقات مکتوب و ۷ برابری مسابقات الکترونیکی در استان نشان دهنده این است که باید به همه بخشهای مطالعه توجه ویژه داشت و از ظرفیت فضای مجازی در گسترش فرهنگ مطالعه بیشتر استفاده کرد.

اسفندیار زیدآبادی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این مراسم بیان کرد: به منظور برگزاری هر چه با شکوهتر  این جشنواره در جلسه انجمن استان مصوب گردید تا ادارات و سازمانهای استان  با اداره کل کتابخانه های عمومی همکاری لازم را انجام دهند. ضمن اینکه در کتابخانه های عمومی نیز در جلسات نشست کتاب خوان منابع مسابقه به حضار معرفی شد.

زیدآبادی ادامه داد: در بخش تبلیغات محیطی و رسانه ای نیز تیزر این جشنواره بارها از صدا و سیمای استان پخش گردید و با رایزنی هایی که با ادارات و سازمانها داشته ایم لینک جشنواره بر روی پرتال خبری بیش از ۱۵ سازمان و اداره کل قرار گرفت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار