کد خبر: ۴۷۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 11 August 2017
 رئیس مرکز بهداشت چابهار گفت: مرکزخدمات جامع سلامت کمب به جمعیت15 هزارنفری ساکنان بزرگترین و بدترین منطقه حاشیه‌نشین کشور خدمات بهداشتی ارائه‌ می‌دهد.

دکتر مصطفی احمدی‌مقدم در گفت وگو با ایسنا منطقه سیستان و بلوچستان بابیان‌ اینکه ساکنان مناطق حاشیه‌نشین چابهار پایین‌ترین شاخص بهداشتی را دارند اظهار کرد: برای خدمت‌رسانی به مردم محروم ‌حاشیه‌نشین، مرکز بهداشت چابهار اولین ارگانی بود که با ساخت مرکز جامع سلامت روستایی کمب به مردم محروم حاشیه‌شهر خدمت‌رسانی کرد.

او افزود: مرکز خدمات جامع سلامت کمب با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان و زیربنای 500متر در بزرگترین منطقه حاشیه نشین کشور(کمب چابهار)درمدتی کوتاه پس از سفر وزیر بهداشت به چابهار احداث شد.

به گفته رئیس مرکز بهداشت چابهار هم اکنون جمعیت 15هزارنفری روستای حاشیه‌نشین کمب خدمات پزشکی، داروخانه، تزریقات و خدمات بهداشتی از قبیل بیماریابی مالاریا، سل، تب کریمه و سایر بیماری های واگیر از جانب‌این مرکز دریافت‌می‌کنند.

احمدی مقدم تاکید کرد: ده هزار نفر از جمعیت حاشیه‌نشین رمین نیز  تحت پوشش مرکز جامع خدمات سلامت این منطقه هستند.

او خاطرنشان کرد: برای رسیدن چابهار به شاخص‌های مطلوب بهداشتی و درمانی 23 هزار مترمربع پروژه بهداشتی‌ و درمانی در چهار سال اخیر کلنگ زنی، افتتاح و در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار ایسنا براساس آمارهای موجود51 هزارنفر از جمعیت حدودا 100هزار نفری شهر چابهار حاشیه‌نشین هستند که بیشترین جمعیت حاشیه‌نشین یک شهر در کشور نسبت به جمعیت آن است.

جنگولک، کمب‌مرادآباد، رمین، عثمان‌آباد، میرآباد و نوک‌آباد مناطق حاشیه‌نشین چابهار هستند که در این میان کمب بدترین وضعیت را دارد و بزرگترین منطقه حاشیه‌نشین کشور محسوب‌می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار