کد خبر: ۴۷۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 13 August 2017
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شهید محسن حججی، مظلومانه اما با صلابت، شکوه قامت ملت ایران را در دفاع از ملت سوریه و امنیت ملی کشورمان به نمایش گذاشت.

به گزارش فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران به منظور بررسی تحولات منطقه، شکست‌های تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق و نیز تشریح توانمندی‌های دفاعی کشور در جهت مقابله با تهدیدات فرارو، در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک» حاضر شد.

سردار سلامی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: شهادت فرزند برومند ایران اسلامی پاسدار محسن حججی که مظلومانه اما با صلابت، شکوه قامت ملت ایران را در دفاع از ملت سوریه و امنیت ملی کشورمان به نمایش گذاشت را تبریک و تسلیت میگویم.

وی شهید حججی را تجسم شکوه عظمت ملت ایران عنوان کرد و گفت: خون این شهید بزرگوار موج عظیمی از احساسات و عاطفه را در جامعه براه انداخت و امروز تمام خانواده ها، حججی را عضوی از خود و فرزند برومند ملت ایران می‌دانند.

سلامی افزود: تا وقتی جوانانی با این شجاعت و رشادت و روحیه که در برابر خطر مانند کوه آرام‌اند، وجود دارند، این جامعه و ملت ایران هرگز آسیب نخواهند دید و هیچ دشمنی نمیتواند بر آنها علبه کند.

جانشین فرمانده سپاه در تشریح نحوه اسارت و شهارت محسن حججی گفت: شهید حججی و تعداد دیگری از مدافعان، در پایگاهی در مرز مشترک سوریه و عراق در تنف بودند که داعشی ها با چند خودروی انفجاری به آنها حمله می‌کنند و نیروهایشان از پشت و از سمت خودی به آنها هجوم می‌آورند و غافلگیر می‌شوند. تروریست‌ها تعدادی را شهید و حججی را اسیر و بعد به شهادت میرسانند.

سردار سلامی با بیان اینکه نه در اسلام و نه در هیچ منطقی، کشتن اسیر قابل توجیه نیست، افزود: این محصول سیاست‌های امریکا و انگلیس و برخی کشورهای مرتجع منطقه است تا چهره تسلام را معکوس نشان دهند.

وی تصریح کرد: بزودی با مجاهدتهای زیادی که می‌شود، آفتاب عمر داعشی‌ها در حال غروب است و باقیمانده آنها جمع می‌شود؛ البته آنها خسارتهای زیادی به اسلام زده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه در خصوص اقتدار شهید حججی در لحظه اسارت گفت: چهره و رفتار او به گونه‌ای بود که در واقع باید گفت آن فرد داعشی اسیر حججی است. این نشانه ایمان واقعی و تزریق روح مقاومت در یک جامعه است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: به دلیل وجود این جوانان است که ما آرمانهای بلندمان را دنبال می‌کنیم. اینها استوانه‌های امنیت و اقتدار و آینده و پیشرفت ما هستند و رهبر ما روی این جوانان حساب می‌کند و به پشتوانه آنان بر صورت استکبار سیلی می‌زند.

وی ادامه داد: وقتی که رژیم صهیونیستی سردار شهید الله دادی و جوانان حزب الله را به شهادت رساند گفتیم انتقام می‌گیریم و چند روز بعد انتقام گرفیم، وقتی به مجلس حمله کردند ضربه سنگینی به ـنها وارد کردیم و امروز هم اعلام می‌کنیم که بساط داعشی ها را جمع خواهیم کرد و ضربت شمشیر ما بیشتر و سخت تر بر آنها وارد می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه گفت: عملیاتهایی که پس از این انجام می‌شود بنام این شهید (محسن حججی) است.

سردار سلامی گفت: گروهک داعش برای عملیات روانی و ارعاب ملت ایران و در پاسخ به عملیات موشکی ما نیازمند بازیابی خود است و این ویدئو را پس از خبر شهادت او منتشر کردند تا تاثیر روانی مخربی در روحیه ملت ایران بگذارد.

وی گفت: ما بعد از حادثه مجلس، شرایط اطلاعاتی و عملیاتی را برای مقابله با این گروه ها افزایش دادیم و امروز نظام اطلاعاتی ما پویا و زنده و مشرف است و نظام عملیاتی خود را تغییر آرایش داده و گسترده کردیم.

جانشین فرمانده سپاه تاکید کرد: ما به هرنوع اقدامی پاسخی بسیار سخت خواهیم داد؛ داعشی‌ها می‌دانند که پس از حادثه مجلس، چه تعداد از نیروهایشان توسط نیروهای اطلاعاتی ما منهدم و یا دستگیر شدند.

سردار سلامی افزود: پدیده داعش و تکفیری ها، محصول مشترک سیاست‌های امریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و شرکای منطقه‌ای آنهاست.

وی تصریح کرد: این گروه که هیچ هویتی نداشت اما بسرعت مسلح شد و آموزش دیذ و مرزها برای ورود آنها به سوریه و عراق امن شد.
جانشین فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: امریکایی ها در قبال داعش سیاست فریبکارانه را در پیش گرفتند و در ظاهر مخالف آنها هستند ولی در باطن به آنها کمک می‌کنند. البته نمی‌توانند قبول کنند که داعش به حاکمیت برسد چون میدانند در این صورت امواج ناامنی داعش به اروپا هم می‌رسد اما نمی‌خواهند هم از بین برود.

سردار سلامی گفت: داعش و تکفیری ها کاملا در دایره منافع امریکا و رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند اما سرانجام مکر شوم امریکایی ها به خودشان برمی‌گردد و اروپاییها و امریکایی باید منتظر باشند منافعشان توسط اینها تهدید شود.

وی تصریح کرد: اطلاعات ما و اظهارات ترامپ می‌گوید که داعش محصول دولت اوباماست و ما اطلاعات دقیق داریم که سیا تجهیزات و تسلیحات در اختیار این گروها قرار داده و صدها فروند هواپیما با تجهیزات از آنها پشتیبانی کردند.

جانشین فرمانده سپاه یادآور شد: بین راهبردهای اعلامی و راهبردهای عملی تفاوت زیادی وجود دارد.

سردار سلامی افزود: آمریکایی ها از آزادی سخن می‌گویند اما همه دستگاهای شکنجه دنیا را آنها تولید می‌کنند. می‌گویند مخالف سلاح هسته ای هستند اما تنها آنها از این سلاح در دنیا استفاده کرده‌اند.

وی در خصوص اوضاع منطقه نیز گفت: راهبرد امریکایی ها در مناطق مختلف، تولید معمای امنیتی است. آنها دنبال ایجاد موازنه قدرت هستند یعنی تهدیداتی را ایجاد می‌کنند و به کشورهای دیگر می‌گویند که باید خودشان را در مقابل این تهدیدات بالا بکشند تا
فضا از این طریق برای گسترش خودشان ایجاد شود.

جانشین فرمانده سپاه افزود: الان هم تهدید کره شمالی را خیلی برجسته می‌کنند تا کره جنوبی و کشورهای این منطقه را تحت تاثیر قرار بدهند و سیطره خودشان را در آنجا گسترش دهند.

سردار سلامی تصریح کرد: در خصوص منطقه ما هم، ایران را بعنوان تهدید برای کشورهای منطقه مطرح می‌کنند تا به بهانه موازنه قدرت، سیطره پیدا کنند.

وی خطاب به سران آل سعود هم گفت: آنها باید بدانند که با قراردادهای چند میلیاردی، موازنه قدرت ایجاد نمی‌شود. ظرفیت این کشورها بسیار محدود است و این تسلیحات نمی‌تواند قدرت ایجاد کند. آیا عربستان توانست در جنگ با یمنی ها که بسیار ضعیف و فاقد امکانات هستند، موفق باشد؟

جانشین فرمانده سپاه افزود: هرچقد عربستان تانک بیشتری وارد یمن کند، این تانک ها هستند که آسیب بیشتری می‌بینند نه یمنی‌ها. این تانکها تا فردی با اراده و ایمان پشت آن نباشد تبدیل به یک هدف راحت خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار