آذری جهرمی مدیر جوانی است که توسط روحانی برای تصدی پست وزارت ارتباطات پیشنهاد شده، در این میان مهمترین ایرادی که از سوی بخشی از جریان اصلاح‌طلب به او گرفته می شود و ممکن است موجب رای نیاوردن او شود، سابقه فعالیت او در وزارت اطلاعات دولت احمدی نژاد در جریان اتفاقات ۸۸ است. این وضعیت را از دو منظر می توان نگریست.
کد خبر: ۴۷۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸ 15 August 2017
قانون: آذری جهرمی مدیر جوانی است که توسط روحانی برای تصدی پست وزارت ارتباطات پیشنهاد شده، در این میان مهمترین ایرادی که از سوی بخشی از جریان اصلاح‌طلب به او گرفته می شود و ممکن است موجب رای نیاوردن او شود، سابقه فعالیت او در وزارت اطلاعات دولت احمدی نژاد در جریان اتفاقات ۸۸ است. این وضعیت را از دو منظر می توان نگریست.

به گزارش قانون به نقل از تابناک، حضور نمایندگانی در مجلس که بدین حد به حضور افرادی با سبقه فعالیت اطلاعاتی در دوران  احمدی نژاد و در زمان اتفاقات ۸۸ حساس هستند و در صورت مسجل شدن این موضوع آن فرد را شایسته تصدی پست وزارت نمی دانند بسیار مغتنم است. نیروهای تحت فرمان محمود احمدی نژاد که با چراغ سبز او و خس و خاشاک نامیدن معترضین برخوردهای فراقانونی با بازداشت شدگان ۸۸ داشته اند اکنون می دانند که در سطح مجلس شورای اسلامی نیز جایگاهی ندارند.

این افراد عقبه رفتار ها و رویکردهایی بودند که به خوبی فاصله آنها با عملکرد نیروهایی که به دنبال برقراری مجدد آرامش بودند مشخص است چنانچه در مصاحبه احمدی مقدم فرمانده وقت نیروی انتظامی در مورد احمدی نژاد آمده است: «ایشان گفت: «چه خبر؟» گفتم: «خیابان‌ این جوری بود.» گفت: «خیلی خوب شد. دایره را تکان دادیم و اضافات و آشغال‌ها رو آمد. با آنها برخورد کنید و همه را جمع کنید ببرید. بروید خاتمی و بقیه را دستگیر کنید و شر همه را کم کنید و بروید.» گفتم: «مرد حسابی! چه می‌گویی؟ می‌روی مصاحبه و سخنرانی می‌کنی و می‌گویی خس و خاشاک و آت و آشغال. الان همه به خیابان‌ها ریخته‌اند و بحران است و نمی‌شود قضیه را به این سادگی جمع کرد و حالا می‌گویی بگیرید ببرید و تمام؟!»

نقش این طیف و هزینه هایی که با عملکرد خود در سال 88 به کشور و مردم تحمیل کردند غیر قابل انکار است، در این میان حساسیت نمایندگان مجلس به حضور این افراد در پست های کلیدی می تواند موجب خوشحالی باشد.
 
منظر منفی: جهت گیری این حساسیت بجا که پیش از این اشاره شد به سمت  فردی که شواهد مستدلی در مورد حضور او در ساختار مورد اشاره در بالا وجود ندارد می تواند ما را از وجود یک مدیر توانمند، شفاف در اطلاع رسانی حوزه تخصصی خودش به مردم و دارای قدرت اقناعی بالا در مواجهه با مخالفین جریان آزاد اطلاعات محروم سازد، جوان بودن جهرمی می تواند امید بخش نوزایی سازمان مدیریت کشور باشد.

باید در نظر داشت در مورد تاثیر احساسات و شنیده ها بر خاطرات پژوهش های زیادی انجام شده که نشان داده خاطرات به صورت ناخودآگاه می توانند دستکاری و قالب ریزی مجدد شوند. تنها راه بررسی روایات و نقل قول ها بررسی دقیق آنها و مطابقت آنها با شواهد محکم مانند سابقه اداری و  غیره است، در غیر اینصورت صرفابا استناد به یک خاطره شخصی از اتفاقی مهیب که ۸ سال از آن گذشته است نمی توان به حذف یک گزینه مورد توجه رای داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار