کد خبر: ۴۷۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 16 August 2017
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با تکذیب خبر کشته شدن عبدالستار ریگی گفت: عبدالستار ریگی سرکرده گروهک تروریستی جیش النصر بر خلاف ادعای مطرح شده هم اکنون زنده است و در اختیار نیروهای امنیتی پاکستان قرار دارد.

علی اصغر میرشکاری سه شنبه شب در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: عبدالستار ریگی معروف به عبدالسلام یا سلام ریگی در سال 1394 توسط ماموران امنیتی پاکستان در ایست بازرسی 45 کیلومتری شهر کویته به همراه 2 نفر دیگر دستگیر شده که 2 نفر همراه وی از سوی نیروهای امنیتی پاکستان آزاد شده ولی ستار ریگی در زندان باقی مانده است.

وی بیان کرد: عبدالستار ریگی بعد از مرگ برادرش عبدالرئوف ریگی برادر عبدالمالک ریگی به عنوان سرکرده گروهک تروریستی جیش النصر معرفی شده بود.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از دستگیری ستار ریگی موضوع در اجلاس مشترک مرزی ایران و پاکستان اینجانب به عنوان رئیس هیات ایرانی مطرح کرده و از دولت پاکستان درخواست شد براساس تفاهم نامه استرداد مجرمان وی را به ایران تحویل دهد.

وی افزود: در این اجلاس که اردیبهشت 95 در زاهدان برگزار شد رئیس هیات پاکستانی رسما اعلام کرد که عبدالستار ریگی در اختیار نیروهای امنیتی پاکستان قرار دارد و قول داد که پیگیری لازم برای استرداد وی را انجام دهد که این موضوع در مذاکرات اجلاس نیز قید شده است.

میرشکاری گفت: رئیس هیات پاکستانی اجلاس مشترک مرزی ایران و پاکستان همچنین در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های محلی استان سیستان و بلوچستان رسما اعلام کرد که عبدالستار ریگی در اختیار نیروهای امنیتی پاکستان است.

وی ادامه داد: در اجلاس نوزدهم مشترک مرزی 2 کشور نیز مجددا موضوع عبدالستار ریگی از سوی رئیس هیات ایرانی مطرح شد و هیات پاکستانی قول داد که زمینه ملاقات کنسولی را ایجاد و تلاش برای استرداد وی به ایران را ادامه دهد.

سخنگوی شورای تامین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در اجلاس بیستم مشترک مرزی که هفتم و هشتم اسفند 95 در چابهار برگزار شد نیز رئیس هیات پاکستانی بر در اختیار داشتن عبدالستار ریگی صحه گذاشت و گفت که کار استرداد وی از طریق مذاکرات دیپلماتیک انجام خواهد شد.

میرشکاری تصریح کرد: در مذاکراتی که با مسئولان ایالتی پاکستان نیز انجام شد به ما اعلام کردند که عبدالستار ریگی در زندان فدرال حبس است و پس از بازجویی های لازم و انجام تشریفات قانونی به ایران تحویل خواهد شد.

وی افزود: سفیر پاکستان در ایران هفته گذشته در دیدار با یکی از سران قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران تایید کرده است که عبدالستار ریگی در اختیار دولت پاکستان است و پس از بازجویی ها و طی مراحل قانونی به ایران تحویل خواهد شد.

وی گفت: مطالبه جمهوری اسلامی ایران از پاکستان تحویل عبدالستار ریگی به ایران است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان انتشار هر گونه خبری مبنی بر کشته شدن عبدالستار ریگی را تکذیب کرد و افزود: پیگیری های لازم برای استرداد عبدالستار ریگی همچنان ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار