کد خبر: ۴۷۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 16 August 2017
نیجریه هم مثل خیلی دیگر از کشورهای قاره ی آفریقا سرزمین افسانه، اسطوره و خرافات است. در این گزارش با چند نمونه از معروفترین خرافات و اساطیر مردم نیجریه آشنا خواهید شد.
 
 

موهای بافته شده ی دخترک
 خرافات ها و باورهای عجیب مردم نیجریه

این خرافات درباره ی دخترک خجالتی است که در یک مدرسه ی شبانه روزی زندگی می کند. او موهای بافته شده ی زیبایی دارد تا جایی که هر بار اطرافیانش از او درباره ی راز زیبایی موهایش می پرسند، اما دخترک آنقدر خجالتی است که نمی تواند جواب سؤال آنها را بدهد. با گذشت زمان مردم دیگر از او سؤال نمی پرسند. شبی از شبها هم اتاقی دخترک از خواب بیدار می شود و صحنه ای باورنکردنی را می بیند. دخترک خجالتی در حال بافتن موهایش است، در حالی که نیمی از بدنش در یک سو و نیمی دیگر در آن سوی دیگر اتاق است.

کفشت را پرتاب نکن!
 خرافات ها و باورهای عجیب مردم نیجریه

بر اساس این خرافات وقتی شب از بیرون به خانه می روید کفش هایتان را از پاهایتان پرتاب نکنید و بعد از آن هم به رختخواب بروید. چون فردا کفش هایتان را خواهید دید که جفت شده در کنار رختخوابتان قرار گرفته اند، اگر آنها را بپوشید ناخودآگاه شروع به رقصیدن خواهید کرد و با همان حالت رقص و  طرب تا وسط جهنم خواهید رفت. 

بچه های جنگل
 خرافات ها و باورهای عجیب مردم نیجریه

وقتی شب می شود و باد زوزه می کشد، حواستان باشد که به دنبال صدای گریه ی بچه ها که از جنگل به گوش می رسد، نروید. اگر جواب فریادهای بچه ای را که دارد جیغ می زند داده و به دنبال منبع صدا بروید، کودکی را  خواهید دید که چشمان قرمز و خون آلودی دارد. دندانهایش مثل تیغ تیز است، و  پایان این رفتن پشیمانی خواهد بود.

سوت شب
 خرافات ها و باورهای عجیب مردم نیجریه

در بعضی مناطق نیجریه سوت زدن در شب ممنوع است. مردم این منطقه می گویند سوت زدن در شب مُرده ها را از خواب بیدار می کند. آنها به طرف سوت زننده می روند و با زور و عصبانیت او را درون قبر می اندازند. مردم برخی دیگر از مناطق نیجریه هم می گویند که سوت زدن در شب باعث جذب افعی ها به طرف خانه ی آنها می شود و در هر دو حالت عاقبت خوشی ندارد. 

معلمی که لباس های قرمز می پوشید
 خرافات ها و باورهای عجیب مردم نیجریه

براساس این خرافات در نیجریه معلمی بوده که همیشه با دانش آموزانش بی رحمانه رفتار می کرده است. دانش آموزان تصمیم می گیرند تا تنها پسر معلمشان را بکشند. زن هم تصمیم می گیرد تا از پسرش دفاع کند اما نمی تواند او را نجات دهد. او در طول این جنگ و خونریزی هم پسرش را از دست می دهد و هم یک لنگه کفشش را. مردم می گویند او از آن زمان به دنبال انتقام گرفتن است و سراسر نیجریه را برای پیدا کردن لنگه کفش قرمز گشته است. بنابراین خرافات، اگر صدایش را در اتاق شنیدی چشمهایت را ببند و اصلا باز نکن و گرنه مرگ پایان کار خواهد بود.

پری رودخانه ها
 خرافات ها و باورهای عجیب مردم نیجریه

براساس این خرافات در کنار بعضی رودخانه ها پری هایی زندگی می کنند که نیمی انسان و نیمی ماهی هستند و دُم بزرگ و کشیده ای دارند. اگر کسی به آنها نزدیک شود، او را با خودشان به اعماق رودخانه می برند تا برای او و خواهرانش بردگی کند.

سحر و جادو
 خرافات ها و باورهای عجیب مردم نیجریه
 
 اغلب مردم نیجریه بر این باورند که زنان جادوگر شب ها در کنار هم جمع می شوند تا سحر و جادوگری کنند، آنها می توانند مسافت های کوتاهی را هم پرواز کنند و به دیگران صدمه بزنند. این جادوگرها دست توانایی در دزدی و حتی آدمکشی دارند، کافی است اندک پولی کف دستشان بگذاری تا دشمن دشمنان شما بشوند.
  
رود نفرین شده  
 
خرافات ها و باورهای عجیب مردم نیجریه 
ساکنان ایالت کوجی در وسط نیجریه می گویند رود نفرین شده ای وجود دارد که ماهی های آن پخته نمی شوند. هر قدر آن را روی آتش،بگذاری خام باقی می ماند و اگر کسی از طریق موجودات درون این نهر زخمی شود هرگز خوب نخواهد شد. 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار