کد خبر: ۴۷۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲ 16 August 2017
به گزارش فارس، رمضان شجاعی کیاسری در ششمین آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران از انتخاب فردی به عنوان معاون اطلاع‌رسانی دولت از سوی رئیس جمهور در آینده نزدیک خبر داد.

وی افزود: وظیفه معاون اطلاع‌رسانی دولت ایجاد سازوکاری برای تبیین عملکرد روابط عمومی و خدمات ارائه شده به مردم است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور تصریح کرد: رسانه باید جای خود را با ارتباطات و روابط عمومی عوض کند چرا که رشد سریع فناوری منجر به تغییر معادلات شده و روابط عمومی نقش و کارکرد رسانه را پیدا کرده‌اند.

شجاعی کیاسری خاطرنشان کرد: متأسفانه همچنان نگاه‌ها به روابط عمومی به شکل سنتی است و حوزه روابط عمومی در دید مسئولین زنگ تفریح آن سازمان، ارگان یا وزارتخانه است و بهایی به روابط عمومی‌ها داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: کارکرد مدیران و وزرا از طریق روابط عمومی‌ها دیده می‌شود لذا نباید هر کارمند یا مدیری که در آن سازمان عنصر زیادی تلقی شده و یا تخلفی انجام داده را به حوزه روابط عمومی مأمور کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور از استانداران به عنوان رئیس شورای روابط عمومی استان خواست تلاش ویژه‌ای کنند تا وضعیت سنتی و نگاه کهنه مسئولین آن استان به روابط عمومی تغییر کرده و این حوزه به‌روز شود.

شجاعی کیاسری افزود: روابط عمومی‌ها باید ابتکار و خلاقیت به خرج داده و خود را متکی به علم و نیاز مخاطب کنند.

وی با بیان اینکه آقای روحانی در آینده نزدیک شخصی را به عنوان معاون اطلاع‌رسانی خود انتخاب خواهد کرد، گفت: رئیس جمهور می‌کوشد کارکرد روابط عمومی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها هماهنگ شود. زیرا که امروز تعدد و نیاز مخاطبان افزایش یافته است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور افزود: من روابط عمومی‌ها را رسانه می‌دانم چرا که به صورت مستمر با مردم در ارتباط هستند ضمن اینکه روابط عمومی موفق آن روابط عمومی است که اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه داشته و اخبار را سریع و دقیق تنظیم کرده و در اختیار اصحاب رسانه قرار دهد. چرا که خبرنگاران هیچ‌گاه منتظر دریافت خبر نمانده و قطعاً آن را از طرق مختلف به دست می‌آورند. ضمن اینکه روابط عمومی‌ها باید بکوشند کلیپ و گزارش‌های تصویری را تولید کنند.

شجاعی کیاسری ادامه داد: برخی خبرنگاران اگر از وزیر و یا مدیری خوش‌شان بیاید کارکرد و فعالیت‌های آنها را تبلیغ می‌کنند ولی اگر با آنها مشکلی داشته باشند قطعاً تمامی کارکردهای آن وزارتخانه و سازمان را طور دیگری جلوه می‌دهند و باید بدانیم که قدرت رسانه به هیچ‌وجه قابل تصور نیست و هرکس از نگاه رسانه غفلت کند قطعاً ضرر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر قدر روابط عمومی خدمات ارائه شده به مردم را بهتر تبیین کرده و اطلاع‌رسانی کند موفق‌تر خواهد بود. ضمن اینکه خدمات‌دهی و خدمات‌گیری هم از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار