کد خبر: ۴۸۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 21 August 2017
مشاور حقوقی حمید صفت گفت: اعترافی به قتل صورت نگرفته و حمید صفت تنها به درگیری فیزیکی اعتراف کرده است.

به گزارش فارس، روز گذشته خبری مبنی بر بازداشت حمید صفت خواننده موسیقی رپ در رسانه ها منتشر شد، در ادامه نیز برخی اخبار حکایت از اعتراف به قتل حمید صفت طی یک درگیری فیزیکی داشت و برخی از رسانه ها هم برخورد یک جسم سخت و شکستگی جمجمه را دلیل این اتفاق عنوان می کردند.

اما وهاب منتظری پور، مشاور حقوقی این خواننده در تشریح این حادثه گفت: روز بیست چهارم مرداد ماه درگیری در منزل پدرخوانده حمید صفت اتفاق می افتد. پس از ایجاد این درگیری فیزیکی مادر موفق می شود آنها را جدا کند و از همسایه کمک بطلبد.

وی ادامه داد: با ورود همسایه ها به منزل نهایتاً با وساطت آنها قائله خاتمه پیدا می کند و آقای صفت به همراه مادرشان از منزل خارج می شوند و بعد از آن هم همسایه ها تا مدتی در منزل می مانند.

وی افزود: آن طور که من اطلاع پیدا کردم، پس از ساعتی از وقوع این درگیری، ناپدری ایشان خودشان به بیمارستان مراجعه می کنند و مورد مراقبت قرار می گیرند و نهایتا هم در همان بیمارستان فوت می کنند. این به آن معناست که در لحظه درگیری ضربه ای به ایشان وارد نشده که احیاناً منجر به در دم جان دادن ایشان شده باشد.

این وکیل دادگستری در خصوص اعتراف به قتل توسط حمید صفت نیز عنوان کرد: اعترافی به قتل صورت نگرفته و متهم تنها به درگیری فیزیکی اعتراف کرده است. البته این نکته را هم باید بگویم که من صورت جلسه اظهارات ایشان را نخواندم اما این را می توانم بگویم که تنها اعتراف به درگیری صورت گرفته و اعتراف به قتلی صورت نگرفته است.

منتظری پور ادامه داد: ضمن این که آقای صفت قویاً در جلسه امروز گفته اند که ضربه ای به سر وارد نکرده اند. ابتدا باید مشخص شود که علت تامه مرگ چه بوده است؛ خیلی از رسانه ها عنوان کرده اند که اصابت جسم سخت باعث این اتفاق شده اما صفت این موضوع را امروز در دادسرا رد و عنوان کرده که درگیری بوده و ناپدری اش را هل داده، میز جلویشان را برگردانده و دستشان را گرفته که نهایتاً با تلاش مادر و همسایه ها درگیری پایان یافته است.

وی اظهار داشت: طبق قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری مصوبه 1392 ایشان به دلیل اینکه متهم هستند، در بازداشت به سر می برند. اما باید این نکته را عنوان کنم که ایشان «متهم» هستند و هنوز جرمی ثابت نشده است.

مشاور حقوقی حمید صفت تصریح کرد: زمانی جرم ثابت می شود که مراحل تحقیقات مقدماتی در آگاهی طی شود و پرونده ارسال شود به دادسرا؛ در ادامه دادسرا باید تحقیقات لازمه را انجام دهد و پرونده را به دادگاه ارسال کند. دادگاه هم باید رسیدگی بکند و در صورت اعتراض، مراحل دیوان عالی طی شود و موقعی که رأی قطعی صادر شد، ایشان به عنوان مجرم شناخته می شوند.

وی افزود: شاید این پروسه حداقل یک سال هم به طول بینجامد. اینکه از الان برخی رسانه ها از عبارت قاتل استفاده می کنند، درست نیست. ایشان متهم به قتل هستند؛ آن هم به دلیل وجود شاکی خصوصی که برادر ناتنی حمید صفت است.

منتظری پور عنوان کرد: حمید صفت متهم است و به همین دلیل هم تحت بازجویی قرار دارد. هر شخص، متهم یا مظنونی که وارد دادسرا می شود بازپرس موظف است طبق قانون برایش قرار تامینی صادر کند که این قرار تامینی با توجه به کیفیت جرم می تواند شدید یا خفیف باشد. به دلیل این که این جرم از جرم های مشدد است قرار بازداشت موقت صادر شده است.

وی افزود: باید تمامی ادله پرونده جمع آوری شود که از همه مهم تر نظر پزشکی قانونی است. امروز مادر آقای صفت احضار و برای همسایگان نیز احضاریه هایی صادر شده که برای ادای شهادت به دادسرا بروند. چرا که در محل حادثه حاضر بودند. در نهایت با بررسی تمامی ادله و مدارک و همچنین با بررسی اظهارات خود آقای صفت و دیگر افراد درگیر در این اتفاق با تحقیقات مفصلی که صورت می گیرد، نهایتا مشخص شود ایشان مجرم است یا خیر.

مشاور حقوقی حمید صفت در پایان گفت: طبق قانونی اساسی و قانون مجازات اسلامی، اصل بر برائت است، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود نه این که ما اصل را بر گناهکاری ایشان بگذاریم و او را قاتل معرفی کنیم، بدون اینکه حتی تحقیقات تمام شده باشد. حداقل طرح چنین مباحثی از منظر حقوقی صحیح نیست. من خواهش می کنم رسانه ها اجازه دهند مراحل دادگاه در آرامش طی شود. قطعا تلاش قوه قضاییه هم در راستای تحقق واقعیت خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار