بندرصیادی بریس با قرار گرفتن در کنار نوارساحلی مکران و دریای عمان و برخورداری از نعمت عظیم دریا و زیستگاهی برای انواع ماهیان است از امتیازات مهمی برخوردار است.
کد خبر: ۴۸۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 21 August 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان بندرصیادی بریس یکی از بنادرصیادی مهم درجنوب شرق کشور و شهرستان چابهار است. بندری که بیش از 5 هزار نفر درآن مشغول به صیادی و در تلاش برای کسب روزی حلال هستند.

بندر صیادی بریس دیگر نه مهد صید و صیادی است، نه محل صادرات ماهی، دستان پينه بسته قشر زحمتكش صیاد  فقط به جز و مد دریا در دهانه اسکله صیادی بریس وابسته است. دهانه ی اسکله صیادی بریس گاهی خشك و بدون آب است وگاهی فقط محل عبور یک قایق صیادی کوچک، گاهی هم چشمان ناخدای لنج ها بزرگ صیادی فقط به لطف پروردگار است تا شامل حالش شود.

امروزه بندربریس یکی از قطب های  صیدو صیادی كشور در ماتم و عزاست.
داعيه‌داران صیادی  کشور و استان سیستان و بلوچستان مقابل دوربين‌های چند مگاپيسلی چند صباحی نيست قول پرداخت 24 ميليارد برای لایه روبی اسکله صیادی بریس را داده اند اما نمی‌دانيم در كدام هياهو بود كه اين وعده سرخرمن و بذل و بخشش هم به باد فراموشی سپرده شد!
 
هنوز هم صیادان بندربریس  فراموش نكرده‌اند كه پارسال هم نامه (جمع آوری گرگورها)  مدیرکل شیلات استان بعد از ابلاغ باطل شد.

 امروز كه اين وضعيت اسف بار صیادی در اغلب  بنادرصیادی چابهار نگران كننده است، دیگر صیادان امیدی به صید و صیادی ندارند. صیاد کسی است که جانش را کف دستش می‌گذارد و برای کسب روزی حلال، به قلب دریا می‌زند؛ دریایی که به نوعی محیط کار وی محسوب می‌شود و هرگونه دگرگونی‌اش، معیشت آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
نماينده محترم مردم شهرستان چابهار در مجلس شورای اسلامی خود كاملاً بر قضيه اشراف دارید كه پله ترقی شما به مجلس انگشتان آبی رنگ همين قشر زحمتكش و پينه بسته بود نه افراد مرفه و صندلی‌نشين جامعه! حال با اين وضعيت اسفناك موجود انتظار می‌رود قبل از  انجام فاجعه  وبیکار شدن بیش 5 هزار نفر ماهیگر اقدامی صورت گيرد و از همين امروز بايد چاره‌ای انديشد.

عمران تارم _ بندربریس
    مردادماه۱۳۹۶
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
چه عجب به حرف درد دل ها ماها ماهیگیری ها گوش دادید.تشکر و خدا خیرت بدهند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار