کد خبر: ۴۸۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹ 21 August 2017
 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: مشارکت خیران در مدرسه سازی استان از 35 طرح سال 92 با رشد 10 برابری هم اینک به 314 طرح افزایش یافته است.

رشد10 برابری مشارکت خیران در مدرسه سازی سیستان و بلوچستان
علیرضا راشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از مشارکت خیران مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت بالای خیران از 47 طرح با 116 کلاس درس با زیربنای 6 هزار و731 متر مربع آماده بهره برداری در هفته دولت امسال 46 طرح به خیران خیر اندیش اختصاص دارد.
وی ادامه داد: با راه اندازی این طرح ها سه هزار و 500 دانش آموز سیستان و بلوچستان از فضای آموزشی سالم و استاندار با تمامی امکانات مورد نیاز تحصیلی بهره مند می شوند.
وی با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان برای ساخت مدارس افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بردارد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با وی مشارکت می کند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور 5.34 متر مربع و در استان 3.11 متر مربع است، اظهار داشت: برای رسیدن فضاهای آموزشی این استان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر 11 هزار کلاس درس هستیم.
وی گفت: 18 هزار و 934 کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 6 هزار و 181 مورد آن نیاز به تخریب و بازسازی و چهار هزار و 358 مورد آن نیازمند مقاوم سازی است. 
به گزارش ایرنا هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه تحصیل می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار