با حضور معاون وزیر بهداشت صورت گرفت
طی مراسمی با حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت، از حامیان و فعالان عرصه عمران سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، قدردانی شد.
کد خبر: ۴۸۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 24 August 2017

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان در این مراسم که جمعی از روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان، مسئولان شرکت های مهندسی پیمانکار پروژه ها و روسای بیمارستان ها حضور داشتند دکتر محمودرضا میری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در طرح تحول نظام سلامت به همه نیازها و جوانب، برای ارتقای بهداشت و درمان پرداخته شد.
وی ادامه داد: به بخش بهداشت برای افزایش سلامت و همچنین پیشگیری از ابتلا به بیماری ها به خوبی توجه شد به گونه ای که ساخت و بهسازی فضاهای مرتبط با گسترش شبکه های بهداشت در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در چهارسال گذشته 37 برابر شد.
وی تصریح کرد: همزمان با آن گسترش زیرساختهای ارائه خدمت در بخش درمان و افزایش دسترسی مردم به فضاهای درمانی به عنوان اولویتی مهم در دستور کار قرار گرفت. 
وی افزود: انجام عملیات اجرایی 456 پروژه بزرگ و متوسط، رقم بسیار بزرگ و تحول آفرینی است که در حال حاضر با بهره برداری از تنها 259 پروژه از آنها، شاهد بهبود شاخص های سلامت در استان هستیم و حاصل این تلاش ها، ساخت یک مرکز ارائه خدمت در هر پنج روز بوده است.
وی به کاهش 32 درصدی مرگ و میر مادران باردار، به عنوان شاخصی مهم اشاره کرد و گفت: افزایش 21 درصدی تعداد زایمان طبیعی، کاهش قابل توجه تولد مبتلایان به تالاسمی، کاهش چشمگیر ابتلا به مالاریا وکاهش موارد انتقال محلی این بیماری بخشی از آماری است که نشان دهنده تاثیرگذاری و مقبولیت تلاش های نظام سلامت در استان است.
وی از حمایت های بی دریغ وزیر بهداشت، استاندار و تمامی تلاشگران این عرصه قدردانی کرد.
گفتنی است در این مراسم که با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان، مهندس هاشمی استاندار و دکتر  ایازی معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت برگزار شد به فعالان عرصه عمران سلامت دانشگاه، لوح تقدیر و تندیس نخل طلایی اهدا شد.
در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از دستاوردهای عمرانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دایر شده که مورد بازدید مسئولان قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار