کد خبر: ۴۸۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 03 September 2017
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته حدود 220 هزار راس دام سبک ویژه عید قربان امسال در این استان ذبح شده است.
رضا نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بهبود تولید علوفه و افزایش سطح مراتع حاشیه دریاچه هامون به دلیل آبگیری در حوزه شهرستان های هامون و نیمروز بیش از 85 درصد از دام مورد نیاز سیستان و بلوچستان ویژه عید قربان در داخل استان تامین شده است.
وی افزود: همچنین در این مدت 850 راس دام سبک از آن سوی مرز و 23 هزار و 800 راس دام سبک نیز از استان های همجوار به سیستان و بلوچستان واردات صورت گرفته است.
وی گفت: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون 38 هزار و 200 راس دام سبک از استان های همجوار وارد سیستان و بلوچستان شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: زمینه تامین دام سبک از داخل کشور و همچنین از 2کشور همسایه «افغانستان و پاکستان» فراهم است.
نجفی گفت: در سنوات گذشته واردات دام سبک از آن سوی مرز به سیستان و بلوچستان ممنوع بود و دام مورد نیاز استان در مقاطع مختلف از جمله عید قربان از استان های خراسان شمالی و رضوی تامین می شد.
وی افزود: سال گذشته 80 هزار راس دام سبک ویژه عید قربان به سیستان و بلوچستان وارد شده بود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار