کد خبر: ۴۸۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 04 September 2017
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: 18 میلیون دلار کالای نفتی و غیر نفتی از ابتدای امسال تاکنون توسط تعاونی های مرزنشینان استان به خارج کشور صادر شده است.
مهرداد جهاندیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اینک 116 تعاونی مرزنشین در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند اظهار داشت: 11 میلیون دلار صادرات این مدت مربوط به فرآورده های نفتی و هفت میلیون دلار آن غیر نفتی بوده است.
وی ادامه داد: همچنین 51 میلیون دلار صادرات نفتی و 32 میلیون دلار صادرات غیر نفتی نیز پارسال توسط تعاونی های مرزنشینان استان انجام شد.
وی تاکید کرد: با توجه به افزایش ارتباط استان با کشورهای همسایه امیدواریم مبادلات مرزی روز به روز توسط تعاونی های مرزنشینان افزایش یابد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به عملکرد خوب این تعاونی ها امسال در هفته تعاون 16 تعاونی برتر صادرات محور استان در همایشی تجلیل می شوند.
جهاندیده خاطر نشان کرد: تعاونی های مرزنشینان بهترین الگو برای تقویت اقتصاد و بهبود معیشت مردم ضعیف مرزنشین هستند که می توانند زمینه ساز ایجاد تحول در این مناطق شوند.
وی با تبریک فرارسیدن هفته تعاون (11 تا 17 شهریور) گفت: در این هفته ویژه برنامه های مختلف نظیر غباررویی و عطر افشانی گلزار شهدا، افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، رژه تاکسیرانی، همایش اشتغال بانوان، نشست عمومی تعاونگران و مدیران شرکت ها و اتحادیه های تعاونی با استاندار سیستان و بلوچستان، همایش تجلیل از برگزیدگان یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان و نخستین دوره رقابت های ووشو کارگری قهرمانی کشور پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که با دارا بودن 19 شهرستان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار