کد خبر: ۴۸۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 05 September 2017
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روند اجرای برجام را بررسی کردند؛ موگرینی گفت:‌برجام توافقی بین دو کشور نیست.
دیدار و گفت وگوی موگرینی و آمانو عصر دوشنبه در حاشیه کنفرانس موسوم به 'مجمع راهبردی بلِد' (Bled Strategic Forum) در کشور اسلوونی چند روز پس از انتشار گزارش فصلی تازه آژانس درباره روند اجرای برجام ، انجام شد.
گزارش فصلی جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران روز پنجشنبه گذشته منتشر شد و در اختیار اعضای شورای حکام آژانس قرار گرفت. آژانس در این گزارش بار دیگر تایید کرد که ایران به تمام تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند بوده است.
موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بارها به نمایندگی از این اتحادیه بر لزوم اجرای برجام تاکید کرده است. وی دوشنبه گذشته در جمع سفیران و نمایندگان دیپلماتیک کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل، از برجام به عنوان یکی از نمونه های شیوه اتحادیه اروپا در سیاست خارجی مبتنی بر گفتگو و دیپلماسی یاد کرد. موگرینی در کنایه ای به اظهارات اخیر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره برجام ، گفت: برجام توافقی بین دو کشور نبود؛ بارها این را تکرار کرده ام و احساس می کنم که ناچاریم در ماههای آینده هم بارها این موضوع را تکرار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز پس از دو سال، آژانس و همچنین کمیسیون مشترک، تبعیت از برجام را تایید کرده اند و ما باید این را در ماه های آینده در هر جایی که هستیم تکرار کنیم زیرا این برای امنیت بین المللی ، ایمنی بین المللی و همچنین موضوع اعتبار توافقهای بین المللی مهم است.
در دیدار روز دوشنبه موگرینی و آمانو در اسلوونی دو طرف همچنین درباره آخرین تحولات مرتبط با تنش های شبه جزیره کره نیز گفت وگو کردند. مجمع راهبردی Bled در کشور اسلوونی از کنفرانس های مهم در منطقه اروپای مرکزی و جنوب شرقی است که هر سال با حضور صدها تن از مقامات سیاسی برای بحث درباره مسائل منطقه ای و جهانی برگزار می شود. irna
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار