کد خبر: ۴۹۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳ 06 September 2017
امام جمعه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: نمایش واقعه غدیر خم در جامعه مظهر تجلی وحدت بین امت اسلامی است و این آیین باید با شکوهتر از سالهای گذشته در سراسر کشور برگزار شود.

سید شجاع الدین ابطحی در حاشیه بازدید از محل نمایش واقعه غدیر در ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازسازی واقعه ی غدیر نماد یک فرهنگ است که پیامبر اسلام ( ص) برای آینده امت اسلام امامت و ولایت را مشخص کردند.
وی با اشاره به اهمیت به نمایش گذاشتن واقعه غدیر برای مردم گفت: ترویج این کار با توجه به رسا بودن آن، اهمیت بسیار زیادی دارد.
وی بیان کرد: برگزاری آیین واقعه غدیر خم در مناطق مختلف کشور هر چه با شکوهتر برگزار شود اثر گذاری بیشتری در جامعه می گذارد.
فرمانده سپاه ایرانشهر نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 250 نفر از هنرمندان شیعه و سنی در بازسازی واقعه غدیر در این شهرستان به ایفای نقش می پردازند.
سرهنگ پاسدار حسین پودینه گسترش فرهنگ ولایت و ایجاد پیوند عمیق بین مردم به ویژه نسل جوان با ولایت ائمه اطهار (ع) را از جمله اهداف بازسازی واقعه غدیر برشمرد.
وی ادامه داد: در این نمایش، بازسازی حرکت کاروان پیامبر اعظم (ص) و همچنین سایر کاروان‌های منتهی به مکه مکرمه و بازگشت آنها به تصویر کشیده خواهد شد.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود بیش از 6 هزار نفر از مردم شعه و سنی ایرانشهر از نمایش واقعه غدیر دیدن کنند.
به گزارش ایرنا دهه امامت و ولایت از عید قربان تا غدیر، امسال از جمعه دهم شهریور تا شنبه هجدهم شهریور است.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار