کد خبر: ۴۹۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷ 10 September 2017
 مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: 39 هزار و 724 واقعه ولادت در پنج ماه نخست امسال در این استان ثبت شده است.
رضا راحت دهمرده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آمارهای جمع آوری شده از ادارات ثبت احوال استان در این مدت در هر روز 257 واقعه ولادت و در هر ساعت حدود 11 نوزاد متولد شده ثبت شده اند.
وی ادامه داد: از مجموع وقایع ولادت ثبت شده در این مدت با تفکیک جنسیتی 20 هزار و 401 واقعه مربوط به ولادت پسران و 19 هزار و 323 واقعه مربوط به ولادت دختران بوده است.
وی اظهار داشت: مقایسه آمار ولادت این مدت با سال گذشته نشان می دهد که درصد ثبت در مهلت قانونی نسبت به ثبت تا یک سال 1.7 درصد افزایش داشته است که این نشان دهنده مراجعه به موقع و در مهلت قانونی مراجعان بوده است.
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: ثبت احوال کشور با قدمت 99 سال در ایران وظیفه ثبت وقایع حیاتی اتباع ایرانی را در اسناد و شناسنامه آنان برعهده دارد.
وی افزود: وقایع حیاتی ولادت و وفات مستقیما توسط این سازمان ثبت می شود و وقایع ازدواج و طلاق به صورت غیر مستقیم پس از ثبت در محاضر زیر مجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قوه قضاییه به ثبت احوال اعلام تا در اسناد و مدارک هویتی متقاضیان ثبت شود.
دهمرده گفت: سیستان و بلوچستان از دیر باز با توجه به گستردگی و پراکندگی جمعیت در ثبت به موقع این وقایع با مشکلات بسیاری روبرو بود که این امر باعث می شد وقایع حیاتی در بازه های زمانی بسیار طولانی و حتی تا سالیان سال به ثبت نرسند.
وی ادامه داد: این نهاد در استان با توجه به تمامی کمبودهایی که از نظر منابع انسانی و همچنین تجهیزاتی با آن روبرو بود با برنامه ریزی و پیگیری مداوم در راستای ثبت به موقع وقایع حیاتی توانست رشد خوبی در ثبت به موقع وقایع حیاتی ایجاد کند به طوری که در سال گذشته 97.7 درصد از ولادت های ثبت شده در مهلت قانونی 15 روز به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا، جمعیت سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 11.5 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان به افزون بر 2 میلیون و 775 هزارنفر شامل بیش از 704 هزار و 888 خانوار رسیده است.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
این استان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند و افزون بر 1100 کیلومتر مرز خشکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار