عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد
عضو هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار نقطه‌ای راهبردی و مهم برای ترانزیت انواع کالا از کشورهای آسیای میانه به‌ویژه کشور افغانستان به کشورهای حاشیه اقیانوس هند، حوزه خلیج‌فارس و اروپا است.
کد خبر: ۴۹۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ 12 September 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان حمیداله بلیده ای در نشست با والی قندهار افغانستان و هیئت همراه، افزود: چابهار نزدیک‌ترین و باصرفه‌ترین مسیر برای ترانزیت کالاهای افغانستان است.

وی سفر والی قندهار و هیئت همراه به چابهار را خیرمقدم گفت و اضافه کرد: این رفت‌وآمدهای مسئولان ایران و افغانستان به توسعه روابط 2 کشور دوست و همسایه منجر خواهد شد.

بلیده ای بیان کرد: منطقه آزاد چابهار در سال‌های اخیر نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی داشته است و با توجه به موقعیت خود می‌تواند کشورهای محصور در خشکی نظیر افغانستان را به دنیا متصل کند.

ایشان اظهار داشت: مسئولان کشورمان نگاه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های چابهار دارند و به‌زودی طرح‌های بزرگ نظیر راه‌آهن چابهار- زاهدان، انتقال گاز، طرح توسعه بندر شهید بهشتی و کارخانه‌های بزرگ فولاد و پتروشیمی تکمیل و بهره‌برداری خواهند شد.

عضو هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار امکانات و زیرساخت‌ها را در کمترین زمان برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

وی تصریح کرد: ثبت بیش از 160 شرکت افغانستانی نشان‌دهنده تعامل بالای مدیران و مسئولان منطقه آزاد با سرمایه‌گذاران افغان است.

بلیده ای افزود: شهرک‌های زیادی نظیر شهرک برنج، خرما، تجهیزات پزشکی، شهرک شیلاتی و پارک لجستیک در منطقه آزاد تعریف‌شده است و سرمایه‌گذاران کشور افغانستان در هر زمینه‌ای که تمایل داشته باشند می‌توانند سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی و تجاری را آغاز کنند.

شایان‌ذکر است والی قندهار افغانستان و هیئت همراه در سفر دوروزه خود به چابهار از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری، تجاری و ترانزیتی بازدید کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار