نخستین زن انتخاب شده به عنوان رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: انتخاب بانوان بعنوان عضو و رئیس شوراهای اسلامی نشان از بالا رفتن بینش و آگاهی مردم دارد و این موضوع با بالندگی و رشد و تفکر اجتماعی گره خورده است.
کد خبر: ۴۹۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴ 14 September 2017

نسیبه پاکزاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اهمیت دادن به کارهای مدیریتی بانوان چاره ساز و گره گشا در امور است.
وی افزود: بانوان بعنوان نیمی از جمعیت جامعه بزرگ ایرانی باید در توسعه، رشد و آبادانی کشور سهیم باشند.
رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی خاش ادامه داد: بالا رفتن آگاهی در سطح جامعه، شناخت از نیاز بانوان، مشارکت دادن بانوان در تصمیم گیری ها و اجرایی ساختن برنامه ها مطابق با خواسته این قشر سبب حضور گسترده بانوان در انتخابات شوراها و در نتیجه برگزیده شدن 22 زن بعنوان رئیس شورا در بخش مرکزی خاش شده است.
وی گفت: بانوان روستایی در بخش مرکزی خاش مسیری را در پیش گرفتند که سالها نتوانستند لیاقت های خود را نشان دهند لذا مدیریت بانوان در امور روستاها نوید دهنده حضور پرتوان آنان در حوزه های گسترده تر شهری، استانی و کشوری است.
خانم پاکزاد تاکید کرد: باید زمینه ای در کشور فراهم شود تا بانوان بیش از پیش در کنار مردان بتوانند مدیریت اجرایی را برعهده گیرند.
این بانوی توانمند خاشی یادآور شد: حمایت های ویژه مقامات دولت، تشویق های علما و بزرگان و خانواده ها و احترام گذاشتن جامعه به حضور موثر بانوان در صحنه های مختلف به ویژه شوراها نوعی دلگرمی در قشر بانوان پدید آورده و خداوند را شاکریم در دوره پنجم شوراها 131 نفر از بانوان به عنوان عضو شوراها انتخاب و 22 بانو نیز ریاست شوراهای روستایی در بخش مرکزی خاش را برعهده گرفتند.
عضو با تجربه شوراها و نماینده شورای اسلامی بخش مرکزی خاش در شورای شهرستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بانوان در انتخابات شوراهای پنجم نقاط روستایی بخش مرکزی خاش بسیار فعال و پویا به میدان آمده اند که نتیجه آن نیز انتخاب یک بانوی جوان و تحصیل کرده بر کرسی ریاست شورای بخش است.
درمحمد کرد افزود: امسال بسیاری از امامان جمعه و جماعات، بزرگان و ریش سفیدان بر اهمیت حضور بانوان در عرصه های جامعه تاکید داشتند لذا این مهم سبب شد که بانوان بتوانند برای نخستین بار توانمندی های خود را در مدیریت های روستایی بخش مرکزی خاش نشان دهند.
بخش مرکزی خاش دارای 191 شورا است که ریاست 22 شورای روستایی بر عهده بانوان گذاشته شده است.

**برای نخستین بار یک زن به عنوان رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی خاش انتخاب شد
اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی خاش در نخستین نشست خود در محل بخشداری مرکزی این شهرستان، پس از بحث و تبادل نظر سکان این شورا را به یک بانوی جوان سپردند.
در این نشست نسیبه پاکزاد بعنوان رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی خاش، درمحمد کرد نماینده شورای اسلامی بخش مرکزی در شورای اسلامی شهرستان، چنگیز شهلی بر نایب رئیس، عبدالغفور شهنوازی خزانه دار و محسن جمشیدزهی به عنوان منشی تعیین شدند.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار