کد خبر: ۴۹۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 16 September 2017
امام جمعه شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: مسلمانان مظلوم و ستمدیده در میانمار روزهای سخت، مشقت بار و رنج های فراوانی را از طرف جنایتکاران بودایی متحمل شده اند، بنابراین سکوت در مقابل این جنایت ها جایز نیست.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه های این هفته نماز جمعه خاش اظهار داشت: طلب و یاری جستن از خداوند، حضور در مراسم های راهپیمایی و محکوم کردن جنایتهای ظالمان، تشکیل کمپین های حمایتی و رساندن صدای مظلومیت مسلمانان به سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری کمترین کار برای کاهش دردهای مردم رنج کشیده میانمار است.
وی با اشاره به پایبندی ایران در موضوع برجام و مذاکرات هسته ای افزود: جمهوری اسلامی ایران برخلاف آمریکا به تمام تعهدات خود پای بند بوده است.
وی ادامه داد: سایت های نظامی کشور متعلق به مردم ما بوده و نمایش دادن آنها به بیگانگان کاری نادرست است.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حق دارد از خطوط قرمز خود صیانت کند و اجازه ندهد دشمنان از توانمندی های نظامی کشورش با خبر شود.
وی تاکید کرد: بازدید از پایگاههای نظامی از نظر عقلی و اندیشه انسانی اقدامی نامعقول و بدور از منطق است.
امام جمعه اهل سنت خاش نیز در خطبه های این هفته گفت: حمایت های ایران از مسلمانان و مظلومان عالم سبب حفظ اقتدار امت اسلامی شده است.
مولوی محمد علی شهنوازی اظهار داشت: دفاع از حقوق مسلمانان، اتحاد و همبستگی یکپارچه دولتها و ملتهای مسلمان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی بیان کرد: ایران اسلامی حامی واقعی مسلمانان مظلوم و ملت های آزادی خواه دنیاست.
وی تصریح کرد: حفظ وحدت و همدلی در میان مسلمانان از رمزهای پیروزی کشورهای اسلامی است.
وی با اشاره به جنایات بوداییان در حق مسلمانان افزود: مردم مظلوم میانمار در روزهای اخیر و سالهای گذشته سختی های بسیاری دیده اند که امیدواریم با بیدار شدن نهادهای سازمان ملل، مدعیان دفاع از حقوق انسانها، بیداری و اتحاد سران کشورهای اسلامی و ملتهای شجاع و مجاهدان راه حق و عدالت بتوانند در آینده روزهای آسانی را سپری کنند.
امام جمعه اهل سنت خاش حفظ دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی را برای کشور با اهمیت خواند و گفت: باید تلاش شود تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با هدف مقابله با ظالمان و نجات مظلومان از چنگ مستکبران در جامعه اسلامی نهادینه شود.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار