استاندار سیستان وبلوچستان در مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی گفت
استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز در مراسم نواختن زنگ «مهر و مقاومت» در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی در زاهدان گفت : مکتب امام حسین (ع) محدود به زمان و مکان خاصی نیست زیرا حق و عدالت ،صدای جاویدی است به بلندای آنچه که از آمران به معروف و ناهیان از منکر انتظار می رود.
کد خبر: ۴۹۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳ 23 September 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی گفت: قیمت ایستادگی امام حسین علیه السلام در مقابل انحراف قدرت ظالم زمان خویش و دفاع از حق و عدالت ، برابر با تمام داشته های حاصل از زندگی ایشان بعنوان عصاره ی فضائل نبی رحمت است.
وی ادامه داد: فرهنگ عاشورا ،همگرایی ، هم صدایی ، همراهی با عدالت ، حقیقت و قرآن است. نماینده عالی دولت در استان بیان داشت:دفاع مقدس ، عاشورا و بازگشایی مدارس از دو بعد شور و شعور برخوردارند که شور آن همان نوحه سرایی، عزاداری و اشک است و بعد شعور آن ، بودن بر موضع حق و جلوگیری از حاکمیت بدعت ،تضعیف و تحریف سنت ها و ارزش هاست.

هاشمی با بیان اینکه عده ای بر این باور بودند که با تحریف و تفسیر به رأی از قرآن به حاکمیت و قدرت خویش مشروعیت ببخشند اظهار داشت : امام حسین(ع) با هوشمندی ، تیزبینی و آموزه های حاصل از مکتب نبی مکرم اسلام ، با ایستادگی در مقابل قدرت ناپاک زمان راه را بر هر گونه برداشت سوء از قرآن بست .

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در دوران دفاع مقدس جوان ایرانی به جوانی خودش توجهی نداشت بلکه به  حرکت در راه حضرت علی اکبر(ع) و امام حسین(ع) اندیشید که این شعور و معرفت ، محرکی برای بودن بر موضع فعال انسانیت است که به زیبایی ، خلقت انسان را از سوی خداوند به نمایش می گذارد تا دیگران از این نوع منش و نقش احیا کننده ی فرهنگ ناب محمد ( ص ). الگو بگیرند .

وی در بخش دیگر سخنان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به معلمان، اساتید، دانش آموزان و دانشجویان گفت: دوران کسب علم و دانش در مدرسه نمایش دوران زندگی جمعی با تکیه بر خرد جمعی یعنی تجربه تعامل و گفتگو ، پرسش گری ،نقد و انتقاد است پس همه باید تحول و تغییر را جدی بگیریم .
هاشمی با اشاره به جایگاه دانش و تکنولوژی های ارتباطی در زندگی مردم افزود: چگونه زندگی کردن با دستاوردهای روز که خود حاصل رشد دانش زمان است ، یک درس است لذا باید دید آیا در نظام آموزشی ما این تغییرات خود را نشان می دهد و یا اینکه هنوز بر سبک و سیاق چند دهه گذشته متوقف هستیم . 
وی با اشاره به یادگیری شش سواد مطرح شده از سوی یونسکو شامل ؛ سواد عاطفی ، سواد ارتباطی ، سواد مالی ، سواد رسانه ای ، سواد تربیتی و سواد یارانه ای گفت: یونسکو منطبق با تحولات عصر حاضر، فراگیری این شش سواد را در نظام مدیریتی جامعه، مدرسه و خانواده ضروری و اجتناب ناپذیر می داند . 
وی اظهار داشت: نظام توسعه ای ما بر پایه انسانیت انسان تعریف شده و مسیر عبور توسعه از مدرسه می گذرد .
هاشمی  افزود: در کنار توجه به دغدغه راهیابی دانش آموزان به دانشگاه و گرفتن مدرک لازم هست که نحوه ی حضورش را در جامعه ، چگونه زیستن ، تعامل داشتن و پذیرفتن تکثر را به دانش آموزان بیاموزیم . 
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در نظام آموزشی معلم نباید نقش رادیو و کلاس درس حکم تلویزیون داشته باشد باید زمینه ارتباط و تعامل برای حضور موثر در جامعه فراهم گردد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار