کد خبر: ۴۹۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳ 23 September 2017
 رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در دومین سال اجرای برنامه هدایت تحصیلی، 35 هزار و 905 دانش آموز پایه نهم این استان هدایت تحصیلی شدند.
حسنعلی شیرازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزایش آگاهی دانش آموزان برای بهترین انتخاب به طور آگاهانه و آزادانه را از اهداف مهم برنامه هدایت تحصیلی عنوان کرد و اظهار داشت: در هدایت تحصیلی جدید، 75 درصد دانش آموزان و 25 درصد دیگران، در انتخاب رشته آنان نقش دارند.
وی تاکید کرد: هدایت تحصیلی در سالهای گذشته به دلیل بی توجهی دانش آموزان به علایق، استعدادها و ویژگی های شخصی و نیز انتخاب رشته آنان توسط گروه همسالان یا خانواده در حاشیه قرار گرفته اما با بررسی های لازم در سالهای اخیر این فرایند به متن آموزش و پرورش آمده است.
وی افزود: از مجموع افراد هدایت تحصیلی شده پایه نهم سیستان و بلوچستان تا کنون بیش از 24 هزار نفر از آنان در رشته های مختلف نام نویسی کرده اند.
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هدایت تحصیلی جدید بر اساس مولفه هایی همچون علاقه، استعداد، توان دانش آموز و نیازهای جامعه، امکانات و شرایط منطقه ای و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در تمام دروس، نظرات دانش آموزان و والدین، آزمون رغبت و توانایی، نظر مشاوره و دبیران انجام می شود.
شیرازی بیان کرد: هدف اصلی از انجام این امور ارتقاء توانایی دانش آموزان و والدین آنان به منظور انتخابی آگاهانه و آزاد است.
به گزارش ایرنا افزون بر 700 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 800 مدرسه امروز /شنبه/ همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی 96-97 را آغاز کردند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار