کد خبر: ۴۹۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 25 September 2017
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موجب از بین رفتن بستر رشد و توسعه افکار انحرافی و ماندگاری ارزش ها و خوبی ها می شود.
مولوی عبدالصمد کریم زایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهمیت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه اسلام اظهار داشت: اجرای این فریضه الهی با استفاده از شیوه های درست و همه جانبه و فراگیر امکان پذیر است.
وی افزود: بدون شک اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر مانع از به وجود آمدن زمینه ای برای ضربه زدن دشمن به باورهای حاکم و منحرف کردن افکار اقشار مختلف مردم می شود.
وی ادامه داد: بی اعتنایی و بی تفاوتی نسبت به این فریضه الهی به طور قطع موجب ایجاد بستر سلطه اشرار و افراد ناشایست بر سرنوشت مردم خواهد شد.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر 2 فریضه اصلی و الهی هستند که باید مبنا و سرلوحه تمام امور قرار گیرند.
مولوی کریم زایی اظهارداشت: بی توجهی و کمتر پرداختن به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی در به خطر افتادن منافع دین مبین اسلام داد.
وی با تاکید بر اینکه همه در قبال اجرای این فریضه الهی مسئول هستند، بیان کرد: امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و به شهادت رسید و مسلمانان باید ادامه دهنده راه این امام بزرگوار باشند.
به گزارش ایرنا از سال 1371 شمسی تاکنون هر ساله هفته اول محرم الحرام به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بمنظور یادآوری اصلی ‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین (ع) یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
قرآن کریم در سوره آل عمران، آیه 104می فرماید: وَلتَکُن مِنکُم أُمَّةٌ یَدعُونَ إلَی الخَیرِ و یَأمُرونَ بِالمَعروفِ و یَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ و أولئِکَ هُمُ المُفلِحونَ
باید در میان شما گروهی باشند تا مردم را به خیر دعوت نمایند و امر به معروف و نهی از منکر کنند ؛ ایشان همان رستگارانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار