با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور صورت گرفت
به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین شروع برنامه های آموزشی فرهنگی تربیتی در شش ماهه دوم ،مراسمی در زندان مرکزی زاهدان برگزار شد. در این مراسم علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور زنگ مهر را به صدا درآورد.
کد خبر: ۵۰۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵ 27 September 2017

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان علی باقرزاده در جمع مددجویان حاضر در این مراسم با بیان این مطلب که خداوند در قرآن مجید به زمان قسم خورده است گفت : زمان سرمایه ارزشمندی است که در اختیار انسان قرار دارد ولی چون انسان ارزش این سرمایه را نمی داند و قدر نمی داند در خسران و ضرر قرار می گیرد . از پیدایش انسان تا روزی که هستی این جهان پایان می یابد بازه ای طولانی است اما زمان محدودی به عنوان عمر در اختیار انسان قرار می گیرد و هر لحظه ای که از این عمر می گذرد به مانند افتادن سکه ای طلا از جیب است .
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت : موجودیت انسان به اندیشیدن است چرا که با تفکر و اندیشیدن به جایگاه و نقش واقعی خود در جهات هستی دست می یابد و فلسفه زندان نیز برای کسانی که خواسته یا ناخواسته ، دانسته یا ندانسته دست به خطایی زده اند این است که از خانواده و جامعه جدا نگه داشته شوند تا به اشتباه خود فکر کنند و نام ندامتگاه نیز از همین جهت روی زندان گذاشته شده است تا با اندیشیدن به عاقبت کار از کرده خود پشیمان شود و در پی جبران و توبه برآید .
وی با مقایسه نگرش جامعه نسبت به زندان و زندانی در ایران اسلامی و سایر کشورها فلسفه اصلی مجازات زندان در اسلام را فرصت دادن برای جبران و تفکر دانست.
وی مسیر زندگی انسان را همراه با تحول برشمرد که مدرسه در این میان می تواند نقش مهمی را ایفا نماید. وی افزود انسانی موفق است که بتواند از عمر خود اندوخته اخروی بیشتری داشته باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش فرصتها را در حال گذر دانست و با اشاره به آیات و روایات به ویژه سوره مبارکه عصر بر استفاده حداکثری از عمر کوتاه دنیای مادی برای ساختن آخرت تاکید نمود.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور افزود : آنچه انسان را به تفکر صحیح سوق می دهد علم و دانش است و سواد مقدمه کسب علم است لذا از فرصتی که در زندان مهیا شده تا به کسب علم بپردازید استفاده کنید که سعادت در پرتو دانایی به دست خواهد آمد .
وی در پایان جهت ارتقاء سطح فعالیتهای آموزش و پرورش در زندانهای استان و پیگیری صدور مجوز مراکز یادگیری برای زندانهای شهرستانهای ایرانشهر ، چابهار و سراوان قول مساعد داد. شایان ذکر است هم اکنون دو مرکز یادگیری در زندانهای شهرهای زاهدان و زابل در حال فعالیت می باشد.
در این دیدار علیرضا بابایی مدیر کل زندانهای استان شرحی از فعالیت های جاری اصلاحی ، تربیتی و آموزشی بیان نمود.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با همراهی علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، علیرضا بابایی مدیر کل زندانهای استان، ملک سنجرانی معاونت نهضت آموزش و پرورش استان، خانم طاهری مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان و جمعی از معاونین و کارشناسان از مرکز یادگیری، کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی، بند نسوان و مجتمع بزرگ فرهنگی در حال ساخت زندان بازدید نمودند.
برچسب ها: زندان زاهدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار