مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان امروز صبح در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان به مناسبت بزرگداشت هفته ملی کودک گفت : با توجه به نامگذاری هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه و تقارن این هفته با ایام ماه محرم و سوگواری سالار شهیدان، برنامه های بزرگداشت این هفته با رنگ و بوی آیین های دینی و مذهبی ماه محرم برگزار می شود.
کد خبر: ۵۰۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 02 October 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان محمدتقی اوکاتی همکاری دستگاههای اجرایی متولی جهت برنامه ریزی برای اجرای برنامه های متنوع را در راستای بزرگداشت این هفته خواستار شد .
وی کودکان را سرمایه های ارزشمند جامعه و توجه به نیازهای آنان را به عنوان آینده سازان جامعه بسیار مهم دانست و تصریح کرد: بسترسازی و سرمایه گذاری برای آموزش و تربیت کودکان ، نیروی انسانی فرهیخته و متعاقب آن جامعه متعالی را منتج خواهد شد .

اوکاتی هفته ملی بزرگداشت کودک را فرصت مغتمی جهت برنامه ریزی ویژه کودکان و ترسیم افق روشن در این زمینه عنوان کرد .

وی دیدار تیم سفیران کودک با استاندار سیستان و بلوچستان ، برگزاری نمایشگاه سیار در سطح استان ، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری توسط مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، برگزاری کارگاه تخصصی والدین و کودکان ، دیدار تیم سفیران کودک با میراث فرهنگی و محیط زیست ، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع کودک و خانواده و انجام فعالیتهای تبلیغاتی با موضوع حقوق کودک در سطح شهر را از جمله برنامه های بزرگداشت این هفته اعلام کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اهمیت و جایگاه روستا در اقتصاد ، فرهنگ و امور اجتماعی را مهم دانست و افزود : استان سیستان و بلوچستان از51.5 درصد جمعیت روستایی برخوردار است که این آمار نشان می دهد شیب برنامه ریزی ها باید بر روی جمعیت روستایی و کلونی های عشایری متمرکز شود.
وی نبود برنامه ریزی و رها کردن روستا را باعث حاشیه نشینی در شهرها و افزایش مشکلات جوامع شهری خواند و گفت: این در حالیست که هنوز امکانات حداقلی برای مهاجرین و حاشیه نشینان مستقر در شهرها فراهم نشده است و افزایش این جمعیت مشکلات گذشته را دو چندان خواهد کرد.

همچنین جمالزهی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری نیز با اشاره به نامگذاری 15 مهر ماه به عنوان روز روستا و برگزاری همایشی به همین مناسبت گفت: امسال تیمی 57 نفره از سیستان و بلوچستان متشکل از دهیار ، عضو شورا و یک نفر منتخب روستا در این همایش حضور خواهند یافت .

لازم به ذکر است؛ در نشست اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان برای بزرگداشت 15 مهرماه به عنوان روز روستا و عشایر و همچنین گرامیداشت هفته پارالمپیک برنامه ریزی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار