کد خبر: ۵۰۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 03 October 2017
- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گاز به عنوان یکی از مهمترین نعمت ها باید با تدبیر مسئولان به منشا اشتغال پایدار برای مردم این استان تبدیل شود.
 علی اوسط هاشمی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی روند اشتراک پذیری گاز در شهر زاهدان اظهار داشت: با توجه به بازار کار بسیار خوب و پایدار گاز در سیستان و بلوچستان باید برنامه ریزی لازم برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه نیروهای بومی انجام شود. 
وی تاکید کرد: مسئولان باید برنامه ای در زمینه فرصت های شغلی حاصل از گازرسانی در استان ارائه دهند تا در یک بازه زمانی به جایی برسیم که نیروهای بومی تمامی فنون و حرفه گازرسانی و لوله کشی را فراگرفته و بی نیاز از نیروهای غیربومی شویم. 
وی افزود: با توجه به اینکه گازرسانی به شهرها فرصت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال و در مدت 10 تا 15 سال زمینه ساز بازار کار قوی در استان است باید برای تربیت نیروهای بومی برنامه ریزی صحیح انجام شود. 
استاندار سیستان و بلوچستان در پاسخ به اظهار رئیس سازمان نظام مهندسی استان مبنی بر اینکه از 168 مجری طرح گازکشی در زاهدان 30 مورد آن بومی و بقیه غیربومی هستند، تصریح کرد: قابل قبول نیست یک بخشی از گازکشی خانگی توسط نیروهای غیر بومی انجام شود. 
وی افزود: یکی از ویژگی های مدیران موفق در این حوزه توجه ویژه به گازرسانی است. 
هاشمی تاکید کرد: حجم کار در حوزه گازرسانی در سیستان و بلوچستان از حجم آبرسانی بالاتر است. 
وی با اشاره به اهمیت گازرسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید گفت: 70 درصد طرح گازرسانی از ایرانشهر به مرکز استان سال 95 در دولت یازدهم اتفاق افتاد. 
وی بر مشخص شدن اولویت های خطوط انتقال گاز، آموزش در ابعاد مختلف از جمله ارتقای فرهنگ استفاده از گاز و آموزش های منتج به اشتغال، نظارت جدی بر امر گازرسانی در سیستان و بلوچستان و کاهش مصرف بنزین تاکید کرد. 
وی افزود: ضروری است با نظارت صحیح راه را بر مرگ خاموش در سیستان و بلوچستان ببندیم و آن را تبدیل به استان سبز در این زمینه کنیم. 
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که از هشت هزار خانوار زاهدانی که می توانند گازدار شوند تنها هزار و 700 خانوار برای دریافت انشعاب مراجعه کرده اند ضروری است فضاسازی لازم برای استقبال شهروندان از دریافت اشتراک صورت گیرد. 
وی هزینه انشعاب گاز برای هر واحد مسکونی در شهر زاهدان را 2 میلیون و 110 هزار ریال ذکر کرد و گفت: از هزینه افزون بر 40 میلیون ریالی (چهار میلیون تومانی) برای انشعاب در مرکز استان، مردم تنها پنج درصد آن یعنی 2 میلیون و 110 هزار ریال را پرداخت می کنند و بقیه با دولت است. 
هاشمی گفت: همچنین باید سیلندرهای گاز مایع که بعد از گازرسانی به شهرها مورد نیاز مردم نیست را برای صادرات آماده کنیم به طوری که چندین محل در مرز برای صادرات آنها به کشورهای همسایه فراهم شود. 
وی به برگزاری نشست با بانک ها برای ارائه تسهیلات به افرادی که توانایی پرداخت هزینه گازکشی منازل را ندارند تاکید کرد. 
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جامعه ای توسعه را تجربه می کند که مردم آن توسعه پذیر باشند گفت: ضروری است شهرداری اقدامات قانونی لازم در امر گازرسانی با تاکید بر حق مردم را در دستور کار قرار دهد. 
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 11.5درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می رود که دولت یازدهم عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار کرده و رنج سالها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنان بزداید. 
این طرح، اهداف چندگانه ای را دنبال می کند که از جمله آن می توان به گازرسانی به نیروگاهها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد. 
شهرستان زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با سه بخش مرکزی، نصرت آباد و کورین در جنوب شرق کشور و در فاصله 1600 کیلومتری تهران واقع شده است و به عنوان «بزرگشهر» شناخته می شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار