مرتضی بانک در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در بازدید دوساعته از شهرک پتروشیمی مکران گفت همه توان و امکانات باید برای بسترسازی تسهیل ورود سرمایه‌ به این طرح عظیم به کار خواهیم بست.
کد خبر: ۵۰۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 04 October 2017

پروژه عظیم پتروشیمی مکران نیازمند نگاه ملی و کمک همه بخش هاست/ همه توان خود برای تسهیل بستر ورود سرمایه به مناطق آزاد را به کار خواهیم بست 

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان صبح امروز مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به همراه ایوب درویشی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و تنی چند از مقامات و مسئولین محلی از شهرک پتروشیمی مکران بازدید کردند.

بانک در این بازدید ضمن تقدیر از عوامل شهرک پتروشیمی مکران گفت در حد بضاعت شورای عالی مناطق آزاد در خصوص پیگیری مجوزها از مبادی ذیربط برای چنین طرح بزرگ و ملی اقدام خواهد نمود.

وی گفت ورود گاز به چابهار به همراه استقرار صنایع مولد و بزرگی چون پتروشیمی و فولاد نوید بخش آینده‌ای روشن برای منطقه است و می‌تواند منطقه آزاد چابهار را سکان‌دار صادرات محصولات پتروشیمی کشور نماید و به امید خدا فعالیت‌های جهادگونه شما نزد خداوند ماجور خواهد بود.

در ابتدای این بازدید مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران به بیان میزان پیشرفت پروژه پرداخت و مجوزات اخذ شده از سازمان حفاظت محیط زیست را برای فاز اول تشریح نمود.

محمدرضا موثقی نیا بیان داشت اخذ مجوزات سازمان حفاظت محیط زیست برای 7 مجتمع این شهرک، انعقاد قرار داد تخصیص خوراک با وزارت نفت، اخذ مجوز محیط زیست برای استقرار مخازن ذخیره‌سازی محصولات پتروشیمی در پسکرانه بندر شهید بهشتی از مهم‌ترین دستاوردهای اخیر پروژه است.

وی به احداث خط لوله گاز ایرانشهر به چابهار توسط این شرکت اشاره داشت و گفت علاوه بر واحدهای صنعتی و مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در شهرک پتروشیمی مکران، شهرهای جنوبی استان نیز از برکت نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی واحدهای شهرک پتروشیمی مکران نیازمند نگاهی ملی و عزمی فرا محلی است افزود پس از بازدید دکترجهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور از این شهرک در سال گذشته و تاکید ایشان بر راه‌اندازی هرچه سریع‌تر واحدهای فاز اول، مساعدت‌های خوبی توسط نهادهای مالی و وزارت نفت صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

در ادامه این جلسه، تنی چند از سرمایه‌گذاران صنایع پتروشیمی مستقر در این شهرک به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار