معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سیستان و بلوچستان:
اسماعیل بذرافشان، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان، گفت: استان سیستان و بلوچستان با کم ترین زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توان اجرایی دوشادوش برخوردارترین استان ها از لحاظ توان اجرایی و عملیاتی حرکت کرده است.
کد خبر: ۵۰۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹ 08 October 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان اسماعیل بذرافشان، اظهار کرد:  سیستان و بلوچستان با کم‌ترین زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توان اجرایی دوشادوش برخوردارترین استان‌ها از لحاظ توان اجرایی و عملیاتی حرکت کرده است.

وی افزود: یک میلیون و 243 هزار نفر جمعیت شهری و یک میلیون و 288 نفر جمعیت روستایی استان سستان و بلوچستان تحت حمایت کمیته امداد بوده که 49 درصد جامعه هدف شهری و 51 درصد جامعه روستایی تحت حمایت را تشکیل می دهد بنابراین اکثر مددجویان این نهاد درمناطق روستایی سکونت دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کمیته امداد این استان بیشترین بعد خانوارهای تک نفره را دارد، ادامه داد: بیش از چهار هزار خانوار تحت حمایت شامل سرپرست، زن سرپرست و فرزندان ازدواج‌نکرده که اغلب جوان یا حتی در سنین کهنسالی بوده به‌صورت تک نفره زندگی می‌کنند که تمام تلاش ما ارائه خدمات بهینه و مطلوب به این قشر است.

بذرافشان با بیان اینکه هم اکنون 75 درصد جمعیت مددجویی کمیته امداد این استان در مناطق محروم با ضرایب هفت تا 9 مستقر هستند، یادآور شد: دو هزار و 544 نفر از جمعیت 246 هزار نفری تحت حمایت در مناطق محروم سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه توجه ویژه به مناطق محروم با بیشترین ضریب محرومیت، اولویت نخست کمیته امداد در سال جاری است، افزود: امسال اعتبارت ویژه ای در سرفصل‌های مختلف ارایه خدمات حمایتی و معیشتی برای مددجویان و نیازمندان این مناطق به منظور تامین خوداتکایی، تقویت رشد ایمانی با حفظ کرامت انسانی آنها لحاظ شده است.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: سال‌جاری شش میلیارد و 504 میلیون تومان برای رفع مشکلات خانواده‌های ساکن در مناطق محروم در قالب تسهیلات کارگشایی، جهیزیه، درمان، تحصیل و سایر خدمات حمایتی کمک شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار