کد خبر: ۵۰۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ 08 October 2017
صد و نوزدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد.
به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

رفع تصرف از 20 هزار هکتار زمین‌خواری در 23 استان/ دستگیری بدهکار 30 هزار میلیاردی مرتبط با 14 بانک

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در یکصد و نوزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تقدیر از مردم به واسطه عزاداری ها و حضور پرشور در تشییع شهید حججی گفت: این شهید نمادی برای همه مدافعان از ارزش ها و شهدا و جانبازان شد.

وی افزود: مراسمی که در تهران و مشهد و اصفهان برگزار شد بر اساس اظهارات مسئولان برپایی یا بی نظیر یا کم نظیر بوده است و بعد از انقلاب حضور برخی افراد در تشییع این شهید غیرمنتظره بود.

اژه‌ای گفت: قوه قضاییه همچنان که بارها گفتیم به طور جد مصصم به برخورد با هرگونه فساد امنیتی، اقتصادی است و باز مصمم است که از حقوق مردم دفاع کند که نمونه هایی از آن ها را طی ماه های اخیر شاهد هستید.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با وجود اینکه برخی دستگاه ها وظایف خود را به دوش ما انداخته اند باز با تمام توان ادامه داده ایم و یکی از این موضوعات بحث مبارزه بازمین خواری بوده است.

وی تصریح کرد: در ٢٣ استان در طول ٦ ماه امسال ما ٢٠ هزار و ٣٤١ هکتار زمین را رفع تصرف کرده ایم و بیش از ٤٧ هکتار قلع و قمع داشته ایم.

اژه‌ای به موضوع مشکلات بانکی اشاره کرد و گفت: بانک ها هم کوتاهی هایی داشتند اما ما این کوتاهی را به خاطر مردم جبران و به خاطر مردم پیگیری می کنیم.

وی افزود: اخیرا یکی از همین افراد که فساد بانکی داشته بازداشت شده که با ١٤ بانک ارتباط داشته و بیش از ٣٠ هزار میلیارد بدهی دارد که ١٦ هزار میلیاردش معوق است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در رابطه با تعاونی های اعتبار که یا بدون مجوز کار کردن یا با مجوزخلاف کار کردند که قوه ناچار است وارد شود تا جایی که ممکن است پول مردم از بین نرود.

وی گفت: قوه قضاییه این کسری سایر دستگاه ها را برای دفاع از حقوق مردم تحمل می کند. در مورد این پرونده های اخیر مثل تعاونی فرشتگان یا کاسپین در طول ماه های اخیر فقط سه بار شخص رییس قوه تشکیل جلسه داده است.

چرا بانک مرکزی به کسی که 100 چک برگشتی دارد دسته چک می‌دهد؟

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه یکصد و نوزدهمین نشست خبری خود گفت: مصمم هستیم با هرنوع فسادی مقابله کنیم و خط قرمزی در این زمینه نداریم.

وی افزود: در این مبارزه فراگیر مشکلاتی هم پیش می آید که ما این را هم به جان خریده ایم و از سنگ اندازی مخالفین ابایی نداریم.

اژه‌ای گفت: قوه در برخورد با مفاسد نگاه و موضع سیاسی ندارد ممکن است فردی وابستگی سیاسی داشته باشد و عده ای بخواهند از این موضوع سوءاستفاده کنند که این به ما ارتباطی ندارد.

وی تصریح کرد: برخی دستگاه ها اگر درست به وظایف خود عمل کنند بار اضافی برای قوه قضاییه ایجاد نمی شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مدتی پیش موردی را گفتم که در طول ٤ ماه بیش از ٢٨٠٠ برگ چک از یک شعبه تحویل این آقا شده بود که این فرد در مدت کوتاهی از بانک ها ٦٤٠ فقره چک برگشتی داشته است.

وی ادامه داد: وقتی فردی ١٠٠ چکش برگشت می خورد بانک مرکزی نباید ورود کند و مانع از ارائه مجدد شود؟

اژه‌ای افزود: خواهش ما این است بانک مرکزی و بانک ها به این موضوع توجه بیشتری کنند که دردسر کمتری ایجاد شود.

ماجرای نامه‌های محرمانه جعلی به نام سید ابراهیم رئیسی/ اخاذی با نام اژه‌ای توسط یک خبرنگار

محسنی اژه‌ای در ادامه در یکصد و نوزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌ها گفت: مورد دیگری که از شما رسانه ها می خواهم شفاف سازی کنید، افرادی هستند جاعل که جعل عنوان یا نامه می کنند و اقدام به اخاذی می کنند و خود را مرتبط با بانک و قوه قضاییه و ادارات ثبتی می دانند.

وی افزود: برگه های جعلی اخیرا آمده بود که یک برگ را فوق العاده ناشیانه جعل کردند به نام معاون اول قوه قضاییه سید ابراهیم رییسی. در حالی که آقای رییسی یک زمانی معاون اول بود نه متن و نه مهر و امضا به قوه ارتباطی دارد و مثلا هم عنوان کردند محرمانه.

اژه‌ای گفت: نامه دیگری است که به همین ترتیب ذیلش نوشتند معاون اول قوه قضاییه به نام ریاست قوه قضاییه خیلی ناشیانه جعل کردند به نام رییس دیوان محاسبات کشور.

وی تصریح کرد: کسی که یک مقدار یه کار اداری آشنا باشد می داند رییس قوه اینگونه نامه نگاری نمی کند. اینها می خواستند یک سوء استفاده ای برای خود یا اطرافیان بکنند برخی از این افراد دستگیر شدند. احتمالاً هم باید یک جریان باشد.

من خواهش می کنم مردم یک مقدار توجه داشته باشند یک وقت کسی از طرف من میرود که مورد هم داشتیم که یک خبرنگاری بوده که گفته با من ارتباط و عکس داره و از فردی پول خواسته و گفته اگر ندهی خبری علیه تو می زنم که شناسایی شده و اگر تحقیقات درست باشد ما ارجاع می دهیم به دادستانی تا دستگیر شود.

وی افزود: در مورد خبرها و دروغ هایی که نسبت به قوه قضاییه و برخی مسیولان می دهند کذب محض است.

اژه‌ای گفت: یکی از اینها یکی از همین شیکه های ضد انقلاب هستند که از سرویس های صهیونیستی هم بهره می برند اما در جعل خود ناشی هستند بدتر از این حرف ها و مشابه اینها را علیه شهید بهشتی در نشریات و شب نامه های ضد انقلاب میزدند و کسانی این حرفها را می زدند که خودشان در دامن آمریکا و صدام بودند.

در مبارزه با مفسدان کوتاه نیامده و مصم تر هم می‌شویم

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: به نظر من این جمله امروز خیلی صادق است در مورد این افراد که خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق ها قرار داده که حتی وقتی می خواهند یک مطلبی را هم جعل کنند باز بلد نیستند در حالی که از سیا و موساد هم کمک می گیرند.

وی ادامه داد: این نشان می دهد تیغ قوه بر گردن مفسدین به موقع و موثر بوده است بنابراین تصور می کنند با این جوسازی ها قوه کوتاه می آید.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: من در نمازجمعه تیرماه هم گفتم که فشارها علیه قوه قضاییه زیاد می شود. اما به جرات می گویم قوه با این فضاسازی ها اگر مصمم تر نشود کوتاه نمی آید.

برای پرونده حسین فریدون هنوز کیفرخواست صادر نشده است/متهم فراری هنوز دستگیر نشده

محسنی اژه‌ای در ادامه در یکصد و نوزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه شنیده شده یکی از مسئولان در یکی از سفارتخانه های اروپایی دستگیر شده یا نه گفت اخیرا دستگیری نداشته ایم.

وی افزود: ولی قبلا یکی بود که دستگیر شده بود و حکم حبس و جزای نقدی و شلاق برایش صادر شد.

اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که از وی درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون پرسیده بود گفت: پرونده هنوز کیفرخواست نخورده و به دادگاه نرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره متهم فراری این پرونده نیز گفت: آن متهم فراری هم دستگیر نشده و کماکان فراری است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده نمازی ها گفت: حکم حبس شان تایید شد که الان هم در حال تحمل کیفر هستند.

محدودیت جدیدی برای خاتمی اعمال نشده است

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصدونوزدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری درباره اعمال محدودیت جدید برای رییس دولت اصلاحات گفت: آن مقداری که پرسیدم از جزئیات خبر ندارم. دادستان ویژه روحانیت تکذیب نکرده و گفته محدودیت ها مثل سابقه و تصویب دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است.

وی افزود: اقدام جدیدی صورت نگرفته و همان محدودیت های قبلی بوده که هر چند قت یکبار نامه ای به ضابطان داده می شد و همین دستور گذشته باز هم صادر و تمدید شده است.

محسنی اژه‌ای درخصوص پرونده ثامن الحجج نیز گفت: ٩٩ درصد کارهای این پرونده انجام شده اما کارهای کیفری اش باقی مانده است.

در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای مبارزه با قاچاق کالا انجام شده است

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در ادامه یکصدونوزدهمین نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگاری که به اظهارات یکی از اعضای تحقیق و تفحص مجلس در خصوص پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و اینکه نتایج بررسی ها تمام شده اشاره کرده و گفت این نماینده عنوان کرده احتمال فرار متهمان وجود دارد آیا گزارشی از مجلس به قوه قضاییه ارجاع شده است گفت: اینکه احتمال دارد برخی فرار کنند نه چون کسانی که در مظان اتهام بودند اقدامات تامینی مناسب انجام شده است.

وی افزود: اگر در هیات تحقیق و تفحص به افراد جدیدی رسیده اند ممکن است این افراد جدید فرار کنند که اگر به ما معرفی کنند ما اقدامات لازم را انجام می دهیم.

اژه‌ای گفت: تا هفته گذشته چیزی از مجلس به قوه وارد نشده بود امروز هم هرچه با دادستانی تماس گرفتم موفق نشدم صحبت کنم. هنوز هم پرونده به دادگاه نرفته است.

وی تصریح کرد: نیاز به کار کارشناسی است و متاسفانه کارشناسی ها زمان بر است و همین باعث طولانی شدن رسیدگی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد پرونده های قاچاق کالا گفت: با توجه به اهتمام تمام مسئولان و در رأس همه مقام معظم رهبری در سال های گذشته نیروی انتظامی و تعزیرات و قوه مشغول هستند آمار وجود دارد اما من الان آماری ندارم.

علنی بودن دادگاه بقایی به نظر قاضی پرونده بستگی دارد

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در ادامه یکصد و نوزدهمین نشست خبری خود در خصوص علنی بودن دادگاه بقایی و حضور احمدی نژاد در دادگاه گفت: علنی بودن یا نبودن دادگاه به تشخیص قاضی است.

وی افزود: اگر دادگاه علنی باشد احمدی نژاد هم می تواند شرکت کند و منعی وجود ندارد.

اژه‌ای در خصوص پرونده مداحان گفت: الان این افراد با قرار آزاد هستند تفهیم اتهام شده اما کیفرخواست صادر نشده است.

وی گفت: البته برخلاف آنچه در ابتدا مطرح شد اتهامات این افراد امنیتی نیست.

درباره آلودگی هوا گزارش مجرمانه‌ای از سازمان بازرسی به قوه قضاییه ارائه نشده است

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال درباره گزارش سازمان بازرسی در خصوص آلودگی هوا و ارسال آن به روسای قوا گفت: بازرسی کل کشور هر چند وقت یکبار گزارشات خود را برای سران قوه ارسال می کند.

وی افزود: گزارشات اگر نسبت به تخلف افراد باشد، آنها را به مسئول عالی آن دستگاه اعلام می کند.

اژه‌ای افزود: برخی از گزارش های بازرسی کل، نه تخلف است نه جرم، بلکه یک سری پیشنهادات است که به آن دستگاه ارائه می کند.

وی ادامه داد: تا جایی که اطلاع دارم در خصوص آلودگی هوا جرمی به قوه قضاییه از سوی سازمان بازرسی اعلام نشده است اما مواردی را به دولت متذکر شده و دولت هم مطلع است و در تلاش برای رفع آن هم هستند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به چرایی ارجاع پرونده مداحان از دادسرای ویژه روحانیت به دادسرای کارکنان دولت گفت: پرونده به لحاظ اینکه الان ارتباطی به آن روحانی که در ابتدا مطرح بوده، ضعیف شده، به دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اعلام جرم دادستان تهران علیه مدیر تلگرام گفت: اگر ابزار مسئول داشته باشد و چنانچه از این ابزار جرایم متعدد به وقوع بپیوندد می شود شکایت کرد.

اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری درباره رای دیوان در خصوص یکی از اعضای شورای شهر یزد گفت: این مسئله دستور توقف موقت گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: وقتی که موضوعی به دیوان منتقل می شود، دو نوع درخواست دارند. یک وقت درخواست رسیدگی ماهوی دارند و گاهی چون رسیدگی ماهوی زمان بر، درخواست صدر دستور موقت می کنند. الان دیوان عدالت اداری فعلا دستور موقت صادر کرده و در حال استعلام از مراجع مربوطه است و پس از آن تصمیم نهایی را می گیرد.

 

دری اصفهانی یک پرونده فساد مالی هم دارد

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصدونوزدهمین نشست خبری خود در خصوص پرونده عضو دستگیر شده تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: آقای عبدالرسول دری اصفهانی فرزند حسین دوتابعیتی بوده در کانادا و ایران.

وی افزود: این فرد متهم به جاسوسی بوده و با دو سرویس هم مرتبط بوده است که حکم ٥ سال حبس وی تایید شده و قطعی است و از این جهت باید حکم ٥ سال حبس را تحمل کند.

اژه‌ای گفت: ایشان یک پرونده فساد مالی هم دارد که هنوز کیفرخواست صادر نشده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Moldova, Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
درباره دختر آقای...چرا سوالی مطرح نشد؟
پاسخ ها
مهدی ریحانی نسب از زاهدان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
گلم این شایعه است و حضرت آیت الله لاریجانی در کمال پاک دستی در حال خدمت به سیستم قضا و کشور است و چون نتوانستند از طرق دیگر ایشان را از فعالیت منصرف کنند به ترور شخصیتی و توهین و اتهام روی آورده اند. خاک بر دهان یاوه گویان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار