کد خبر: ۵۰۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 20 October 2017
یک کارآفرین جوان اندونزیای برای نشان دادن اینکه مراقبت‌های بهداشتی اولیه گران نیستند و اینکه زباله‌های بازیافتی باارزش هستند، ایده هوشمندانه‌ای دارد که به فقرا اجازه می‌دهد با زباله هزینه‌های مراقبت‌های سلامتی خود را پرداخت کنند. بیمه درمانی زباله به نظر ایده زیبایی می‌رسد که در بلندمدت محکوم به شکست است، اما در واقع هفت سال است که کار می‌کند و این مدل منحصربفرد اکنون توسط افراد دیگری نیز در سراسر اندونزی اجرا می‌شود.
 
این بیمه که با هدف کمک به فقرا برای دسترسی به خدمات بهداشتی اولیه به وسیله زباله‌های بازیافتی و توسط «Gamal Albinsaid» راه اندازی شده که یک کتابچه راهنمای ۷۰ صفحه‌ای برای کسب و کارهایی که می‌خواهند آن را دنبال کنند نیز تهیه کرده است. او این بیمه را در سال ۲۰۱۰ وقتی تن‌ها ۲۱ سال داشت تاسیس کرد. این برنامه به دنبال نگرانی این کارآفرین جوان درمورد بودجه سلامت کم کشورش و دادن یک راه حل جایگزین به فقرا برای پرداخت هزینه‌های سلامتیشان ایجاد شد.
 
حدود ۶۰ درصد از جمعیت ۲۰۰ میلیونی اندونزی بیمه نیستند، زیرا هزینه پرداخت آن را ندارد، اما زباله چیزی است که همه افراد به آن دسترسی دارند و می‌توانند از آن به عنوان منبع مالی خود استفاده کنند. برای دسترسی به خدمات بهداشتی اولیه، اعضای این بیمه باید حدود ۳ کیلوگرم زباله قابل بازیافت در ماه تحویل دهند که شامل پلاستیک، فلز و حتی زباله‌های ارگانیک برای تولید کود می‌شود. این زباله‌ها حدود ۱۱۷۵۰ روپیه ارزش دارند که به هزینه‌های درمانی اولیه آن‌ها کمک می‌کند. این شرکت حتی تیم داوطلبی دارد که به مردم درباره نوع زباله‌ای که باید پیدا کنند آموزش می‌دهد. با این حال مدیریت چنین کاری بسیار چالش برانگیز است. قیمت متغیر زباله‌های بازیافتی تخمین دقیق درآمد‌ها را مشکل می‌کند، اما او و تیمش سعی می‌کنند به اعضا کمک کنند زباله‌های بیشتری جمع کنند و آن‌ها را به قیمت بالاتری بفروشند.
 
در اندونزی می‌توانید با زباله خدمات درمانی دریافت کنید 
 
در اندونزی می‌توانید با زباله خدمات درمانی دریافت کنید 
 
در اندونزی می‌توانید با زباله خدمات درمانی دریافت کنید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار