کد خبر: ۵۰۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 20 October 2017
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: باید به نسل سوم و چهارم انقلاب جرأت خلاقیت بدهیم، موتور پیشرفت‌های جدید، نوآوری و خلاقیت است و اگر در انقلاب و دفاع مقدس خلاقیت نداشتیم، نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم.
 
به گزارش «تابناک»؛ دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در نشست خبری پروژه ملی توسعه و توانمندسازی هزار مدیر خط مشی گذار بخش خصوصی به بیان دیدگاه های خود پرداخت که اهم محورهاي سخنان وی بدین شرح است؛
 
- ملت ایران در انقلاب اسلامی تنها دنبال براندازی شاه نبود، بلکه علاوه بر آن، هدف بزرگ احیای تمدن اسلامي را دنبال می‌کرد و این مسأله و رسیدن به تمدن اسلامي نیازمند تلاش بسيار است.
 
- موانع اصلی زیست سیاسی و اجتماعی ما در اقتصاد و نوسازی صنایع و فناوری‌های ما عقب مانده است.

- در مدیریت اقتصادی و فرهنگی، ضعف‌ها و در مسأله نظام شهری مشکلاتی داریم؛ بنابراين جهاد توانمندسازی، نیاز فوری و اساسی کشور ماست و بدون آن نمی توانیم از مشکلات عبور کنیم.

- باید نسل سوم و چهارم را برای رفع مشکلات پیش روی انقلاب آماده کنیم.

- باید به نسل سوم و چهارم انقلاب جرأت خلاقیت بدهیم، موتور پیشرفت‌های جدید، نوآوری و خلاقیت است و اگر در انقلاب و دفاع مقدس خلاقیت نداشتیم، نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم.

- ما نیازمند مديراني شجاع و آگاه هستیم تا شرایط فرهنگی، اقتصادی و علمی و فناوری را تغییر دهند.

- یکی از دلایل گسترش فساد در کشور این است که ما مشاوران تأثیرگذار نداریم تا گلوگاه‌های فساد را با مشاوره‌های خلاقانه و راهگشا ببندند.

- در سیاست‌های کلی برنامه ششم یکی از تأکیدات، تقویت و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان است. این سیاست‌ها در برنامه تبدیل به قانون شده و در اجرا هم نظارت می‌کنیم که دولت و مجلس حمایت‌های کافی را از این شرکت‌ها انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار