کد خبر: ۵۰۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 16 October 2017
 یک منبع امنیتی از پیشروی صدها زره پوش نیروهای امنیتی عراق به سمت کرکوک خبر داد.

به گزارش تابناک، صالح الکنعانی، از مقام‌های ارشد ارتش عراق به خبرگزاری رویترز گفت که هدف این پیشروی نظامی به دست آوردن کنترل پایگاه هوایی K1 در غرب کرکوک بوده است.

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق نیز اعلام کرد که در حال حاضر نیروهای عراقی از سمت منطقه «تازه خرماتو» واقع در جنوب کرکوک در حال پیشروی و انجام عملیاتی بزرگ هستند که هدفشان ورود به شهر و در دست گرفتن کنترل پایگاه هوایی K1 و مناطق نفتی است.
 
 همچنین، شبکه الحدث مدعی شد که بعد از یک جلسه امنیتی به ریاست حیدرالعبادی نخست وزیر عراق، نیروهای عراقی عملیات کرکوک را برای بازپس گیری چاههای نفت که در کنترل نیروهای پیشمرگه است را آغاز کردند.
 
***
06:06
 
 بنا به گفته رسانه های اقلیم جنازه ۱۲ نیروی ارتش مشترک عراق در شهرک صنعتی کرکوک، یافت شده است. آمار دیگری از تلفات نیروهای پیشمرگ در دست نیست.
 
***
05:42
 
 آدریان رنکین گالووی، سخنگوی پنتاگون:

واشنگتن از اربیل و بغداد می‌خواهد که از تنش‌ها بکاهند و از اقدامات بی‌ثبات‌کننده در کرکوک پرهیز کنند.

ما مخالف خشونت از جناح‌های مختلف هستیم و خواهان توقف اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌ای هستیم که توجه را از مبارزه با داعش دور می‌کند و ثبات عراق را با مشکل مواجه می‌سازد.

آمریکا  کشورش همچنان از عراقی متحد حمایت می‌کند.
 
***
05:24
 
 تاکنون اخبار موثقی از میزان تلفات انسانی طرفین از درگیری بامداد امروز مشخص نگردیده است. همچنین، شبکه تلوزیونی روداو با پخش زنده از فرودگاه کرکوک وجود هر گونه تصرف از سوی نیروهای عراقی را غیر واقعی اعلام کرد.
 
***
05:17
 
طبق گفته رسانه های محلی، مردم در بسیاری از مناطق کردنشین کرکوک سلاح به دست به خیابان ها آمده اند.
 
***
04:44
 
 خبرها حاکی از آن است که در عملیات ساعات گذشته نیروهای نظامی عراق در منطقه عمومی کرکوک؛ فرودگاه کرکوک، پایگاه هوایی k1 کرکوک، پادگان خالدبن ولید و چاههای نفت دبس، باباگُرگُر ، بای حسن به کنترل نیروهای عراقی درآمدند.
 
***
04:15
 
 نيروهاي پيشمرگه به سوي نيروهاي مبارزه با تروريسم که ماموريت برقراري امنيت در منطقه المفرق کرکوک را دارند شليک کردند. همچنین، نیروهای عراقی کنترل یک پل در اطراف شهرک صنعتی کرکوک را در اختیار گرفتند.
 
***
04:05
 
 منابع خبری می گویند درگیری به میدان ورودی شهر  و  منطقه «حی الصناعية» در جنوب غربی کرکوک رسیده است.
 
***
04:02
 
بیانیه بارزانی:  به هیچ عنوان پیشمرگه شروع کننده درگیری نباشد ولی اگر حشد الشعبی حمله کرد با تمام قوا جلویشان را بگیرید.
 
***
03:57
 
 منابع کردی مدعی هستند که در اطراف منطقه صنعتی در جنوب کرکوک درگیریهای توپخانه‌ای میان نیروهای امنیتی عراق و پیشمرگه رخ داده است.
 
فرمان حمله به کرکوک از سوی العبادی صادر شد/ آغاز نبرد توپخانه ای میان ارتش عراق و پیشمرگه/ تسلط نیروهای ارتش عراق بر بخش وسیعی از کرکوک 
 
***
03:42
 
حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراق با یک پیام توئیتری از نیروهای عمل کننده در کرکوک خواست: امنیت شهر کرکوک را با کمک مردم شهر و نیروهای پیشمرگه تامین کنند
 خبرهایی از درگیری شدید حشدالشعبی با پ.ک.ک و پیشمرگه/ فرمان حمله به کرکوک از سوی العبادی صادر شد/ تسلط نیروهای ارتش عراق بر بخش وسیعی از کرکوک/هزاران نیروی عراق در حال پیشروی به سوی کرکوک
 
العبادی همچنین در توئیت  دیگری خواستار مراقبت از طیف های مختلف مردم کرکوک از سوی نیروهای مشترک عراق شده است.
***
03:35
 
 دفتر حزب دمکرات کردستان در طوزخورماتوو هدف 20 گلوله آر.پی.چی قرار گرفته است.
 
***
03:25
 
برخی از منابع خبری گزارش دادند که درگیری شدیدی میان نیروهای حشد الشعبی و نیروهای پ.ک.ک و پیشمرگه در طوزخورماتو به وقوع پیوسته است.
 
***
03:18
 
 رویترز:
تلویزیون دولتی عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی کنترل بخش وسیعی از کرکوک را به دست گرفتند.
 
***
03:15
 
کریم نوری سخنگوی نیروهای حشد شعبی دقایقی قبل در گفتگویی تلفنی با شبکه تلویزیونی کُردزبان روداو گفت: ما به سمت کرکوک حرکت کرده ایم و هرگروهی اگر مقاومت کند برای ما در حکم داعش است.
 
***
03:08
 
 شبکه العربیه: نیروهای عراقی پیشروی به سمت چاه‌های نفت کرکوک را آغاز کردند

***
03:00
 
خبرهای حاکی از آن است که 200 نیروی حشد الشعبی در حال پیشروی به سمت میادین نفتی و پایگاه نظامی K1 هستند.
 

فرمان راه اندازی عملیات کرکوک صادر شد/ هزاران نیروی عراق در حال پیشروی به سوی کرکوک
 
 پایگاه اینترنتی باس نیوز وابسته به مسرور بارزانی پسر مسعود بارزانی با انتشار خبری ضمن تأیید تحرک نیروهای عراقی در منطقه عمومی کرکوک، مدعی به پرواز درآمدن هوایپماهای جنگنده بر فراز منطقه شد.

شبکه کردی روداو و رسانه های عربستانی نیز مدعی شد که نیروهای الحشد الشعبی حرکت خود به سمت کرکوک را آغاز کرده اند. 

 پایگاه اینترنتی باس نیوز وابسته به مسرور بارزانی پسر مسعود بارزانی با انتشار خبری ضمن تأیید تحرک نیروهای عراقی در منطقه عمومی کرکوک، مدعی به پرواز درآمدن هوایپماهای جنگنده بر فراز منطقه شد

شبکه العربیه نقل از تلویزیون عراق گزارش داد که نیروهای عراقی بر بخش بزرگی از کرکوک تسلط یافته اند.

فرمانده پلیس فدرال عراق در کرکوک می‌گوید که ما وظیفه داریم از همه شهروندان عراقی محافظت کنیم.

نیروهای عراقی از چند روز پیش به دستور حیدر العبادی نخست وزیر عراق در اطراف کرکوک مستقر شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار