کد خبر: ۵۱۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 17 October 2017
 ادامه عملیات تسلط بر تمام مناطق استان کرکوک، پیشنهاد ملک سلمان به پوتین، موضع گیری ترامپ در مورد درگیری میان پیشمرگه و ارتش عراق، به اهتزار درآمدن پرچم عراق دوباره بر فراز مراکز دولتی کرکوک، ممنوعیت ورود عربستانی ها به 6 کشور و بسته شدن مسیر هوایی ترکیه به اقلیم کردستان از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده اند. در این میان، حمله غافلگیرکننده داعش به کرکوک نیز از جمله خبرهای مهم بوده است.
 
 به گزارش تابناک، منابع محلی از حمله گروهی از تروریست‌های داعشی به منطقه «دبس» در شمال غرب استان «کرکوک» خبر می‌دهند.

به گزارش شبکه «الحدث» نیروهای عراقی پس از تسلط بر استان کرکوک، با حمله گروهی از تروریست‌های داعش به دبس مواجه و با آنها درگیر شدند.

شبکه «السومریه» نیز گزارش داد که پس از درگیر شدن نیروهای عراقی با این گروه، تروریست‌ها متفرق و در دو روستا پراکنده شدند.

جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

  ادامه عملیات تسلط بر تمام مناطق استان کرکوک
 
  وزارت امور خارجه عراق طی بیانیه ای از ادامه عملیات تسلط بر تمام مناطق استان کرکوک در شمال این کشور خبر داد.

 وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات تسلط بر تمام مناطق استان کرکوک ادامه خواهد داشت.

در ادامه بیانیه آمده است: بر خلاف تمام شایعات، نیروهایی که وارد کرکوک شدند عراقی هستند و این عناصر پ. ک. ک هستند که نیروهای بیگانه در کرکوک محسوب می شوند.
 
ادامه عملیات تسلط بر تمام مناطق استان کرکوک/ پیشنهاد ملک سلمان به پوتین: اسد بماند و ایران از سوریه برود/بسته شدن مسیر هوایی ترکیه به اقلیم کردستان/ ممنوعیت ورود عربستانی ها به 6 کشور

وزارت خارجه عراق همچنین افزود که عملیات نظامی در کرکوک برای بازگرداندن تسلط حکومت مرکزی بر کرکوک صورت گرفته است و به معنای اعلام جنگ نیست.

این بیانیه می افزاید که عربستان آشکارا از حق قانونی عراق حمایت کرده است.
 
 پیشنهاد ملک سلمان به پوتین: اسد بماند و ایران از سوریه برود
 
 پادشاه عربستان در جریان سفر اخیر خود به روسیه، به پوتین گفته است که مشکلی با ماندن بشار اسد در سوریه ندارد و تنها مشکلش روابط میان تهران و دمشق است.

 پس از گذشت ده روز از سفر ملک سلمان به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین، منابع نزدیک به سفارت روسیه در دمشق بخشی از رایزنی وی با رئیس‌جمهور روسیه را فاش کردند.

روزنامه القدس العربی، به نقل از این منابع می‌نویسد: ملک سلمان به پوتین گفته است که  مشکلی در ماندن بشار اسد به عنوان رئیس‌جمهور سوریه در دوره انتقالی و حتی پس از آن ندارد؛ اما تنها مشکلش روابط نزدیک میان دمشق و ایران است.
 
ادامه عملیات تسلط بر تمام مناطق استان کرکوک/ پیشنهاد ملک سلمان به پوتین: اسد بماند و ایران از سوریه برود/بسته شدن مسیر هوایی ترکیه به اقلیم کردستان/ ممنوعیت ورود عربستانی ها به 6 کشور

منابع داخل سفارت روسیه در دمشق افزودند: ملک سلمان همچنین اعلام آمادگی کرده است که برای بقای بشار اسد در سوریه کمک سیاسی کند و در مقابل نیز مسکو برای کاهش سطح روابط میان تهران و دمشق تا جایی که از نفوذ ایران در سوریه و لبنان کاسته شود، تلاش کند.
 
 ترامپ: در درگیری بین بغداد و کردها طرف هیچ کس را نمی گیریم
 
 رئیس جمهوری آمریکا می گوید که کشورش در درگیری بین نیروهای دولتی عراق و نیروهای پیشمرگه کرد طرف هیچ کس را نمی گیرد.

ترامپ روز دوشنبه طی گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما وقوع درگیری بین آنها را نمی پسندیم. ما از هیچ طرفی جانبداری نمی کنیم.
 
ادامه عملیات تسلط بر تمام مناطق استان کرکوک/ پیشنهاد ملک سلمان به پوتین: اسد بماند و ایران از سوریه برود/بسته شدن مسیر هوایی ترکیه به اقلیم کردستان/ ممنوعیت ورود عربستانی ها به 6 کشور

وی افزود: طی سال های طولانی روابط بسیار خوبی با کردها برقرار کردیم و در کنار عراق نیز ایستادیم علیرغم اینکه ما اصلا نباید در آنجا حضور پیدا می کردیم. ما نباید به آنجا می رفتیم اما در این نبرد از طرفی جانبداری نمی کنیم.
 
  به اهتزار درآمدن پرچم عراق دوباره بر فراز مراکز دولتی کرکوک
 
 از عصر دیروز و با استقرار بیش از پیش نیروهای عراقی در شهر کرکوک، ساختمان های استانداری و نیز شورای استان این شهر شاهد پایین آورده شدن پرچم اقلیم کردستان عراق و نصب پرچم ملی این کشور بوده است.

علاوه بر رسانه های عراقی، شبکه های اجتماعی در این کشور نیز مملو از تصاویر و ویدئوهایی است که نصب پرچم عراق را روی بام ساختمان های مراکز دولتی نشان می دهد.

همچنین دهها ویدئو که نشانگر شادمانی مردم در خیابان ها، استقبال از نیروهای دولتی و نیز حضور ترکمن های مسلح در دفاع از نیروهای دولتی و مقابله با پیشمرگه های تابع اقلیم در فضای مجازی دست به دست می شود.
 
ادامه عملیات تسلط بر تمام مناطق استان کرکوک/ پیشنهاد ملک سلمان به پوتین: اسد بماند و ایران از سوریه برود/بسته شدن مسیر هوایی ترکیه به اقلیم کردستان/ ممنوعیت ورود عربستانی ها به 6 کشور 

کرکوک از جمله مناطق مورد اختلاف موضوع ماده 140 قانون اساسی عراق است که تا چندی پیش همواره پرچم عراق در کنار پرچم اقلیم بر روی مراکز دولتی آن نصب بود اما نجم الدین کریم استاندار برکنار شده کرکوک چند ماه پیش به یکباره دستور داد پرچم عراق را از بالای ساختمانی دولتی پایین کشیدند.
 
 ممنوعیت ورود عربستانی ها به 6 کشور

مدیر کل اداره گذره نامه های عربستان به شهروندان این کشور هشدار داد بدون داشتن مجوز از این اداره، حق سفر به 6 کشور ممنوعه را ندارند و عبور از کشور سوم برای رسیدن به کشورهای ممنوعه، یا داشتن مهر ورود و خروج کشورهای مذکور، جرم تلقی می شود.

 مطالعات عربستان نوشت: مدیرکل اداره گذرنامه عربستان در بخشنامه ای از کارکنان این اداره خواست کلیه مهرهای ورود و خروج گذرنامه شهروندان را به دقت بررسی کنند و متخلفان را به کمیته های اداری مربوط ارجاع دهند.

گفتنی است که سفر به یمن، سوریه، اراضی اشغالی تحت کنترل رژیم صهیونیستی، ایران و تایلند از ژانویه 2016 ممنوع اعلام شده است؛ سفر به عراق نیز در صورت نداشتن مجوزهای لازم ممنوع است.

بسته شدن مسیر هوایی ترکیه به اقلیم کردستان
 
بکیر بوزداغ معاون نخست‌ وزیر و سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرد: حریم هوایی ترکیه به طور کامل بر روی پروازهای ورودی و خروجی از اقلیم کردستان عراق در راستای توصیه شورای امنیت ملی و مصوبه هیات وزیران ترکیه بسته شده است.
 
 وی طی کنفرانس مطبوعاتی پس از اتمام نشست شورای امنیت ملی و جلسه هیات دولت ترکیه در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا گفت: از این بعد هیچ هواپیمایی نمی تواند با استفاده از حریم هوایی ترکیه به مقصد فرودگاه های اقلیم کردستان عراق پرواز کرده و نیز هیچ هواپیمایی از آن منطقه نمی تواند از حریم هوایی ترکیه عبور کند.

وی اظهار کرد: در جلسه شورای امنیت ملی، به دولت ترکیه توصیه شده تا برای واگذاری کنترل گذرگاه مرزی ابراهیم خلیل که در میان مردم به عنوان مرز هابور ـ سیلوپی شناخته می شود، به دولت عراق تلاش کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار