کد خبر: ۵۱۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷ 19 October 2017
نخستین مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان با حضور علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس دانشگاه و شماری از مسئولان امروز/پنجشنبه/ در این دانشگاه افتتاح شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با راه اندازی مجتمع فناوری و نوآوری در دانشگاه سیستان و بلوچستان ظرفیت فعالیت های دانش بنیان در این دانشگاه شکل می گیرد.
علیرضا دلیری اظهار داشت: ایده پردازی های دانشجویان در مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان با همکاری اساتید آنان و بهره گیری از روش های نوین می تواند بسیاری از مشکلات این استان را برطرف کند.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر نشان داده که از ظرفیت نیروی انسانی خوبی برخوردار است.
وی بیان کرد: فعالیت های متفاوتی نسبت به سایر استانهای کشور توسط شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان انجام می شود که قابل تقدیر است.
وی خاطر نشان کرد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان تا کنون ظرفیت های بسیار خوبی از خود نشان داده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در صورت شکوفایی می توانند اقتصاد این استان را متحول کنند.
دلیری اظهار داشت: با راه اندازی مجتمع فناوری و نوآوری سیستان و بلوچستان بستر زیرساخت فناوری های نوین را در این استان شکل خواهیم داد.
وی گفت: ایجاد شغل در این مراکز اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی را بدنبال دارد چون زیرساخت این کار فکر، فهم و دانش است.
وی افزود: شرکت های دانش بنیان سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید رشد بسیار خوبی کرده اند.
وی ادامه داد: هم اینک شرکت های دانش بنیان سیستان و بلوچستان در تمام نمایشگاههای تهران حضوری فعال دارند.
وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان هم اینک جزو سه پارک برتر کشور است.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه های مختلف از جمله کشت گیاهان دارویی از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است
دلیری اظهار داشت: سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی مشکل اشتغال سیستان و بلوچستان را می تواند برطرف کند.
وی بیان کرد: با بهره گیری از فناوری های نوین در سیستان و بلوچستان می توان شاهد شکوفایی بخش کشاورزی این استان بود.
وی افزود: برای رفع کم آبی در کشور می توان با استفاده از فناوری های نوین تا حدود زیادی این مشکل را برطرف کرد.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه سیستان و بلوچستان در گذشته از مشکل کم آبی رنج می برد که با استفاده از فناوری های نوین و تغییر کشت این مشکل را برطرف کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه گیاهان دارویی بسیار قوی است و کشت این محصولات می تواند جایگزین بسیار خوبی برای سایر محصولات پر هزینه باشد.
دلیری اظهار داشت: اقبال خوبی در دنیا از گیاهان دارویی شده و این ظرفیت در سیستان وبلوچستان وجود دارد که باید با بهره گیری از فناوری های نوین آن را شکوفا کرد.
به گزارش ایرنا نخستین مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان با اعتبار 10 میلیارد ریال در این دانشگاه راه اندازی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار