کد خبر: ۵۱۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸ 19 October 2017
داور نخستین جشنواره ملی عکس نگاران گفت: سیستان وبلوچستان چکیده ای از فرهنگ و تمدن کهن ایرانی، معماری، آیین ها، طبیعت بکر و حیات وحش را در خود جای داده و نخستین جشنواره ملی عکس نگاران نیز با رویکرد معرفی زیبایی های این استان به اجرا در آمده است.
محمدرضا چایفروش روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 25 عکاس شرکت کننده در این جشنواره در اردوی 10 روزه با حضور در این استان با نگاهی خاص و در نظر گرفتن سوژه ها و موضوعات بکر در حال به تصویر کشیدن داشته های خوب سیستان وبلوچستان هستنذد.
وی اظهارداشت: رویکردهای منفی و محرومیت های سیستان وبلوچستان باعث شده تا بسیاری از ظرفیت های آن دیده نشود.
وی بیان کرد: حضور عکاسان سراسر کشور در شهرستان های زابل، زاهدان و چابهار فرصتی را برای آنان فراهم کرده تا سه اقلیم و زندگی متفاوت را تجربه کنند.
داور نخستین جشنواره ملی عکس نگاران با تقدیر از رویکرد مثبت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان در 2 سال اخیر در حوزه هنر عکاسی گفت: متاسفانه تاکنون مسئولان سیستان وبلوچستان به هنر عکاسی نگاه عمیقی نداشته اند و این امر باعث شده تا این هنر تاثیر گذار دیده نشود.
وی اظهارداشت: حضور 25 عکاس با رزومه قوی در سیستان وبلوچستان باعث تعامل، گفتمان و کسب تجربه برای عکاسان بومی می شود.
چایفروش با اشاره به استقبال عکاسان در نخستین جشنواره ملی عکس نگاران بیان کرد: بکر بودن سیستان وبلوچستان باعث شده تا بسیاری از عکاسان برای حضور در این استان اعلام آمادگی کنند.
وی دانشکده هنر در سیستان وبلوچستان را یک ظرفیت مهم برای رشد هنر در این استان دانست و گفت: باید از این ظرفیت به نحو شایسته ای برای رشد هنر به ویژه عکاسی استفاده شود.
نخستین جشنواره ملی عکس نگاران در دو بخش چشم انداز شهری و طبیعت سیستان وبلوچستان با حضور کیارنگ اعلایی، محمدرضا چایفروش، علی قلم سیاه، مهدی نجارپیشه و صادق سوری داوری می شود.
فراخوان این جشنواره از 10 مهر آغاز و ثبت نام برای اردوها از 15 تا 30 مهر ماه جاری ادامه دارد، از 20 آبان تا 30 آذرماه امسال عکاسان در شهرهای زابل، چابهار و زاهدان حضور خواهند یافت.
دبیرخانه نخستین جشنواره ملی عکس نگاران در کانون عکاسان مستقل سیستان و بلوچستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در شهر زاهدان بلوار خرمشهر 14 مستقر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار