کد خبر: ۵۱۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 20 October 2017
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه افتتاح این طرح بزرگ آبرسانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی در جنوب سیستان و بلوچستان انتقال و توزیع آب به 207 روستای پایین دست سد پیشین و شهرستان چابهار است.
علی اصغر قانع اظهار داشت: با رها سازی آب سد پیشین بیشتر آب هدر می رفت و آب به مردم روستاها نمی رسید که این خود مشکلات زیادی را برای ساکنان روستاهای پایین دست این سد به وجود می آورد.
وی ادامه داد: با تکمیل این خط انتقال تمامی روستاهای پایین دست سد پیشین از آب سالم بهره مند می شوند.
وی افزود: 650 کیلومتر خطوط انتقال اصلی، 800 کیلومتر شبکه توزیع در روستاها، انتقال 60 هزار مترمکعب در شبانه روز و 46 هزار و 600 مترمکعب مخزن آب در این طرح در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: مردم ساکن در روستاهای پایین دست سد پیشین تا گواتر از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از سد پیشین تا منطقه شیرگواز 31 روستا در طول مسیر از آب سالم بهره مند خواهند شد.
قانع اظهار داشت: همچنین در منطقه دلگان های بخش دشتیاری افزون بر 107 کیلومتر عملیات اجرایی، خطوط انتقال و شبکه توزیع اجرا خواهد شد که در مجموع 13 روستا از آب سالم بهداشتی بهره مند می شوند.
وی بیان کرد: با تکمیل مجتمع آبرسانی به 207 روستای چابهار 38 درصد شاخص آب این شهرستان رشد می کند.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی چابهار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مطالعات طرح آبرسانی به 207 روستای این شهرستان در پایین دست سد پیشین سال 1376 آغاز شده است.
روشن ناوریی افزود: در این طرح 42 کیلومتر خط انتقال آب از سد پیشین تا بند شیرگواز انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: برای تکمیل و بهره برداری این طرح آبرسانی 305 میلیارد تومان نیاز است.
وی با بیان اینکه روستاهای چابهار از نظر بهره مندی آب سالم و بهداشتی از محروم ترین مناطق کشور هستند، خاطرنشان کرد: از مجموع 438 روستای این شهرستان تنها 16 روستا آب شبانه روزی دارند.
وی گفت: 79 درصد از جمعیت شهرستان چابهار دسترسی به آب سالم و بهداشتی ندارند و نیاز است علاوه بر استفاده از آب سدهای زیردان و پیشین؛ شیرین سازی آب دریا باید مورد توجه باشد.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی چابهار بر تکمیل مجتمع 261 روستایی پیرسهراب، تلنگ و پلان، پرداخت بدهی 100 میلیارد ریالی ناوگان آبرسانی سیار، ساخت آب شیرین کن، اختصاص 40 تانکر جدید آبرسانی برای تقویت آبرسانی سیار و رهاسازی آب سد زیردان و رسیدن به روستاهای کلانی دشتیاری تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار