کد خبر: ۵۱۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 21 October 2017
نخستین مرکز TC «اجتماع درمان محور» سیستان و بلوچستان و دویست و ششمین مرکز در کشور روز شنبه با حضور شماری از مسئولان بهزیستی کشور و معاون استاندار و مسئولان اجرایی این استان در زاهدان راه اندازی شد.
 مراسم بهره برداری از نخستین مرکز TC با حضور براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی اجتماعی استاندار، محمدرضا سراوانی مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان و شماری از مسوولان استانی در محدوده شهرک صنعتی زاهدان برگزار شد.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک 2 میلیون و 808 هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور شناسایی شده اند که عمده مصرف آنان تریاک و مشتقات آن است.
فرید براتی سده ادامه داد: به منظور درمان افراد معتاد افزون بر هفت هزار و 200 مرکز سرپایی در کشور ایجاد شده که بیش از 700 هزار نفر را زیرپوشش دارند.
وی ایجاد افزون بر 140 مرکز دی آی سی، حدود 280 مرکز گذری، 54 سرپناه شبانه، 17 مرکز ماده 16 و هزار و 100 مرکز اقامتی بهبودی( کمپ) را از اقدامات سازمان بهزیستی برای کمک به درمان معتادان و رفع اعتیاد در کشور ذکر کرد.
** سالانه10هزار نفر از مراکز ترک اعتیاد سیستان و بلوچستان خدمات دریافت می کنند
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: سالانه حدود 9 تا 10 هزار معتاد زن و مرد این استان از 30 مرکز ترک اعتیاد اقامتی این نهاد خدمات درمانی دریافت می کنند.
محمدرضا سراوانی اظهار داشت: رویکرد مرکز درمان سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان درمان به صورت سم زدایی و مشاوره محوری است.
وی گفت: هم اینک 2 مرکز ترک اعتیاد ویژه کودکان نیز در زاهدان فعال است که از سال 93 تا کنون 200 کودک را زیر پوشش خود دارد.
وی وجود هشت پناهگاه شبانه و 10مرکز گذری درمان اعتیاد در سیستان و بلوچستان را از دیگر ظرفیت های سازمان بهزیستی برای کمک به رفع مشکلات حوزه اعتیاد و آسیب های اجتماعی در این استان برشمرد.
وی ادامه داد: با عنایت مسئولان کشوری در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه کمک به رفع مشکل اعتیاد در سیستان و بلوچستان انجام شده است.
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز درمان اجتماع محور (تی. سی) استان در زاهدان گفت: این مرکز که دارای 2 هزار و 500 متر زیربناست و با اعتبار 130 میلیون تومان ساخته شده ظرفیت پذیرش 30 معتاد را در هر دوره سه ماهه دارد.
سراوانی ادامه داد: درمان اجتماع محور یکی از اثربخش ترین درمان ها برای افرادی است که به سوء مصرف مواد مخدر مبتلا شده اند.
به گزارش ایرنا جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشروترین کشور جهان در مبارزه با مواد مخدر و سیستان و بلوچستان نیز پیشروترین استان این کشور یا به عبارتی خط مقدم ایران و جهان در جبهه مبارزه با مواد مخدر محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار