کد خبر: ۵۱۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴ 02 November 2017
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صدور پروانه اکتشاف معدن در استان در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 350 درصدی را نشان می دهد.
محمودرضا کهرازهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت 9 فقره پروانه اکتشاف، چهار فقره گواهی کشف، هشت فقره پروانه بهره برداری و سه فقره مجوز برداشت پروژه های عمرانی با مجموع سرمایه گذاری 91 میلیارد و 887 میلیون و 500 هزار ریال صادر شده است.
وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در این مدت زمینه اشتغال 137 نفر در سیستان و بلوچستان فراهم شد.
وی عمده مواد معدنی مورد اکتشاف و بهره برداری را در این مدت شامل کانی های فلزی، مصالح ساختمانی، انواع سنگ های تزئینی و نما و غیر فلزی با ذخیره 12 میلیون و 459 هزار تن ذکر کرد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال 68 درصد صدور پروانه بهره برداری و 44 درصد صدور گواهی کشف استان محقق شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر صدور پروانه اکتشاف 350 درصد، گواهی کشف 100 درصد، پروانه بهره برداری 14 درصد و اشتغالزایی 82 درصد پیشرفت داشته است.
به گزارش ایرنا سیستان وبلوچستان در کمربند فلزایی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد قرار گرفته است که زمینه ساز برخورداری از این معادن با ذخایرمعدنی نظیر کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی ، قلع، تنگستن، آنتی موان، طلا و کانسارهای غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، سیلیس، فلدسپات، کائولن و سنگهای ساختمانی به ویژه گرانیت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار