کد خبر: ۵۱۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 03 November 2017
مدیر شبکه بهداشت و درمان میرجاوه گفت: همزمان با ورود زائران حسینی اربعین از پاکستان، درمانگاهی مجهز جهت انجام تست‌های غربالگری و کنترل و ارائه خدمات بهداشتی در نقطه صفر مرزی میرجاوه دایر شده است.
بهرام چوپان اظهار کرد: مرز میرجاوه به عنوان یکی از مبادی اصلی ورود زائران از شرق کشور است و یکی از پر رفت و آمدترین مرزها از نظر تعداد مسافر محسوب می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میرجاوه افزود: پاکستان از لحاظ پزشکی و خدمات درمانی قابل قیاس با ایران نیست؛ به طور مثال در 15 سال اخیر هیچ علامتی از بیماری فلج اطفال در کشور ما دیده نشده اما پاکستان در معرض شیوع بیماری‌های زیادی مانند فلج اطفال، تب کنگو و مالاریا قرار دارد و چون زیرساخت‌های درمانی و پزشکی ضعیفی دارد از این رو لازم دانستیم فیلترهای غربالگری، مراقبت و کنترل را در نظر بگیریم تا همه زائران در بدو ورود چک سلامتی شوند.

وی افزود: در ایامی که زائران حسینی وارد ایران می‌شوند علاوه بر مسئولیت بهداشتی و درمانی، موضوع دیگری که باید به نحو احسن انجام دهیم میزبانی و خدمت‌رسانی به زائران حسینی است که در قالب این خدمات امسال تصمیم‌گیری شده علاوه بر غربالگری و کنترل، یک سری خدمات بهداشتی را به زائران ارائه دهیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میرجاوه ادامه داد: به همین منظور درمانگاهی در مرز مستقر کرده‌ایم که در این درمانگاه پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت و محیط، کارشناس تشخیص بیماری‌ها، بهورز، خدمه و یک بهیار به صورت 24 ساعته و در 3 شیفت کاری با استعداد جمعاً 36 نیرو در طول روز فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: به منظور حفظ بهداشت، اماکنی که در ارتباط با زائران است، روزانه به طور مستمر استریل می‌شود که به همین جهت سرویس بهداشتی 2 مرتبه در روز ضدعفونی و استریل می‌شود؛ همچنین آشپزخانه نیز به طور کامل تحت نظارت کارشناسان بهداشتی است.

چوبان اظهار داشت: همه زائران در بدو ورود به کشور واکسینه می‌شوند و بعد از چک شدن دمای بدن و خوراندن قطره فلج اطفال، در صورت تشخیص بیماری به بیمارستان‌های مجهزتر منتقل شده و تحت درمان قرار می‌گیرند و به مردم استان اطمینان داده می‌شود که هیچ مشکلی از لحاظ بیماری این زائران وجود ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میرجاوه گفت: در زمینه تامین دارو نیز مشکل خاصی وجود ندارد چرا که 500 قلم دارو فراهم شده که این داروها در 2 سطح تهیه شده که شامل داروهای اورژانسی و سرپایی و داروهای خاص است که اگر زوار پاکستانی داروی خود را به هر نحوی همراه نداشته باشند با تایید دکتر به آنها ارائه می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار