کد خبر: ۵۱۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 03 November 2017
 معاون امنیتی و انتظامی استاندارسیستان و بلوچستان اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه شیلات را مهم دانست و خواستار آن شد.

به گزارش ایسنا میرشکاری در نشست پدافند غیرعامل با حضورمدیران دستگاههای اجرایی استان افزود: در حوزه شیلات با توجه به صید 50 درصد ماهیان تجاری کشور در سیستان و بلوچستان و 85 درصد تن ماهیان و ماهیان صنعتی کشور از آبهای استان ،پیش بینی پدافند غیر عامل برای ایمنی بیش از سه هزار لنچ صیادی ضروری است.

وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دارا بودن شرایط ویژه مرزی، استان شماره یک سازمان پدافند غیرعامل در کشور محسوب می شود و باید مرکز ثقل فعالیتهای پدافند غیر عامل کشور باشد.

وی گفت: اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی در چابهار به عنوان بزرگترین و تنها بندر اقیانوسی کشور، وجود فرودگاههای متعدد ، احداث خط راه آهن چابهار-زاهدان ، ارتباطات تجاری بین المللی و اشتراکات قومی و مذهبی با کشورهای همجوار و همچنین وجود چهار پایانه مرزی بین المللی نیازمند پدافند غیرعامل قوی است که توجه ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشوررا می طلبد.

وی با اشاره به وسعت و پراکندگی جغرافیایی استان و همسایگی  با سه کشور افغانستان ، پاکستان و عمان ، خواستار توجه و نگاه ویژه ی سازمان پدافند غیرعامل کشور به استان شد.

معاون استاندار چالشهای استان در حوزه پدافند غیر عامل را به عنوان تهدیدات ملی دانست و درخواست کرد یک طرح جامع و کامل در ابعاد مختلف در این باره برای استان تهیه شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار با اشاره به موضوع توریسم درمانی اضافه کرد : یکی از اهداف مراکز بهداشتی و بیمارستانهای مجهز استان ، رونق توریسم درمانی و جذب بیماران کشورهای همسایه است لذا ایمن سازی و پیش بینی این مهم در حوزه پدافند غیر عامل ضرورت دارد.

وی اقدامات پدافندی استان را پیشتاز و برجسته ذکر کرد و گفت : اولین پدافند زیستی جنوب شرق کشور و رزمایش مدیریت بحران راه آهن جنوب شرق کشور در سیستان و بلوچستان برگزارشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار