کد خبر: ۵۱۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 03 November 2017
 متخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از سال 94 تا کنون در مجموع 130 بیمار سکته قلبی در بخش اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) آنژیوگرافی شدند که تنها 2 نفر از آنان فوت کردند.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، محمدرضا کریم لو در جمع خبرنگاران افزود: سکته قلبی عارضه‌ای است که به دنبال بسته شدن کامل رگ‌های قلب ایجاد می‌شود، البته افراد مبتلا عمدتا دارای سابقه گرفتگی عروق هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه اظهار کرد: برای بازکردن رگ های قلب در زمان سکته قلبی از 2 روش تجویز دارو و آنژیوگرافی استفاده می شود که روش آنژیوگرافی نتیجه بهتری دارد و شانس موفقیت آن در باز کردن عروق بسته شده بیشتر است.

وی گفت: افزایش و کاهش قند خون و فشار خون، استعمال سیگار، افزایش چربی خون و کنترل نکردن برخی بیماری ‌ها مانند دیابت موجب بروز سکته قلبی در افراد می‌ شود.

کریم لو خاطرنشان کرد: آنژیوگرافی یک اقدام تهاجمی برای تشخیص گرفتگی عروق تغذیه کننده قلب با دقت تشخیص بسیار بالا بوده که این اقدام می تواند از طریق یک لوله پلاستیکی مخصوص بسیار باریک از ناحیه کشاله ران یا مچ دست انجام شود و زمان مورد نیاز برای انجام این عمل حداکثر 20 دقیقه است.

وی تاکید کرد: این خدمت هم اینک در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) در حال ارائه به بیماران است که با هماهنگی های صورت گرفته کادر اورژانس در کمترین زمان بیماران با علائم سکته قلبی را به این مرکز انتقال می دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار