کد خبر: ۵۱۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 03 November 2017
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون حدود ۸۰۰۰ کودک زوران پاکستانی اربعین حسینی در مرز میرجاوه علیه بیماری فلج اطفال واکسیناسینه شده‌اند.

محمودرضا میری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: تاکنون حدود 8000 کودک زوران پاکستانی اربعین حسینی در مرز میرجاوه علیه بیماری فلج اطفال واکسیناسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده زائران پاکستانی در بدو ورود به خاک ایران در مرز میرجاوه مقابل بیماری‌های واگیر غربالگری می‌شوند. تاکنون 435 پاکستانی در مرز میرجاوه ویزیت سرپایی شده‌اند.

وی گفت: 2 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در زائرسرای امام رضا(ع) محل اسکان موقت زائران پاکستانی در زاهدان مستقر است که تاکنون خدمات فوریت‌های پزشکی را به 337 نفر به صورت سرپایی ارائه کرده‌اند و 2 آمبولانس و یک دستگاه کانکس مدیریت بحران به همراه تیم پایش در پایانه مرزی میرجاوه مستقر است.

میری گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده سم‌پاشی، گندزدایی و نمونه‌برداری از آب‌های زائرسرای امام رضا(ع) به صورت دوره‌ای انجام می‌شود تا زائران با مشکل بیماری‌های واگیر مواجه نشوند؛ همچنین برای کاروان رائران پاکستانی تا استان‌های همجوار پوشش امدادی جاده‌ای در نظر گرفته شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار