کد خبر: ۵۲۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 08 November 2017
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: کشت پاییزه گندم در این شهرستان آغاز شده و کشاورزان به امید برداشت محصول پر ثمر کار و تلاش برای داشت و برداشت محصول را با جدیت ادامه می دهند.
ایرانشهر یکی از قطب های اصلی کشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان است و کشاورزان این شهرستان نقش به سزایی در تولید این محصول استراتژیک دارند.
گندم از جمله محصولات مهم در سبد غذایی مردم است و کشاورزان ایرانشهر همه ساله بیش از 6 هزار هکتار از زمین های خود را به این محصول اختصاص می دهند.
حسن شاه ولی بر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار کشت پاییزه گندم از نیمه دوم آبان آغاز شده و تا پایان آذر ادامه دارد.
وی با بیان اینکه متوسط برداشت گندم در ایرانشهر پنج تا 6 تن در هکتار است، گفت: کار برداشت این محصول نیز از اوایل اردیبهشت در این شهرستان آغاز می شود.
وی افزود: بیش از هزار تن بذر اصلاح شده میان کشاورزان شهرستان ایرانشهر توزیع شده است.
وی افزایش عملکرد در واحد سطح را از اهداف زراعت گندم امسال عنوان کرد و افزود: یکی از سیاست های اصلی جهاد کشاورزی این است که از افزایش سطح غلات کاسته و میزان تولید را در واحد سطح افزایش دهد.
مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر پیش بینی کرد در سال زراعی 96 -97 بیش از 30 هزار تن گندم از زمین های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.
به گزارش ایرنا شهرستان ایرانشهر با 30 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و17هزار بهره بردار به عنوان قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان مطرح است.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار